خبرگزاری کار ایران

راهبردهای زیرنظام برنامه درسی در چرخش‌های تحول آفرین ابلاغ شد

راهبردهای زیرنظام برنامه درسی در چرخش‌های تحول آفرین ابلاغ شد
کد خبر : ۱۱۲۲۲۵۴

از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی «چرخش‌های تحول آفرین در زیر نظام برنامه درسی» به سطوح مدیریتی و کارشناسی این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز به منظور تجدید میثاق در مسیر فعالیت‌های تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، راهبردهای چرخش‌های تحول آفرین در زیر نظام برنامه درسی ابلاغ شد. 

حسن ملکی در این ابلاغ ضمن تقدیر از تلاش و همت همه سطوح علمی و کارشناسی این سازمان، تاکید کرد: باید از مهر وصمیمیت سازمانی صیانت کنیم و همدیگر را درسایه مودّت دینی دلگرم نمائیم. با آرزوی سلامت وعزّت برای تک تک همکاران، چرخش‌های تحول آفرین در زیر نظام برنامه درسی تقدیم می‌شود تا یادآور میثاقی باشد که در راه تحول پذیرفته‌ایم. بدون شک این چرخش‌ها، زمانی مبارک و مقبول خواهند بود که با روح فطرت گرایی توحیدی پیوند بخورند ودانش آموزان را «متفکرّ متدیّن» پرورش دهند. 

رییس سازمان پژوهش چرخش‌های زیر نظام برنامه درسی را در قالب راهبرد بدین شرح اعلام کرد: 

حرکت سازمان: 

از برنامه درسی «موضوع محور» به برنامه درسی «مبتنی برساحت‌های تربیت» برای کسب شایستگی‌ها

از برنامه ریزی درسی کاملا «متمرکز» به برنامه ریزی درسی «متکی بر مشارکت موثر ارکان و عوامل سهیم در تربیت» در تمام سطوح

از برنامه درسی «تک وجهی» به برنامه درسی «چند وجهی» (ساختار مثلثی) 

از برنامه درسی «نتیجه محور» به برنامه درسی «پیامد محور» (تحقق شایستگی‌ها در سطح محصول، سطح برونداد نظام و پیامد آن در سطح جامعه) 

از یادگیری موضوعات به فرآیند دستیابی به اندیشه ورزی ودرک معنا

از جداسازی برنامه‌های آموزشی و پرورشی به برنامه درسی یکپارچه

شایان ذکر است گروه‌های علمی در دفاتر برنامه ریزی و تالیف این سازمان مبنای حرکت تحولی را بر پایه اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت کشور همچون سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین بنا نهاده‌اند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز