خبرگزاری کار ایران

امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی دانش‌آموزان برای دریافت مشاوره فراهم شد

امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی دانش‌آموزان برای دریافت مشاوره فراهم شد
کد خبر : ۱۱۱۷۷۳۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اقدامات این حوزه را در بستر شبکه شاد در دوران کرونا، تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی اظهار کرد: با تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و از طریق شبکه‌های مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلی‌ها را سامان‌دهی کرد. 

وی افزود: شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان)، سامانه‌ای بود که در درون وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد. نقطه قوت و مثبت این شبکه امنیت اطلاعات دانش‌آموزان و فرهنگیان است. 

کاظمی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی از ابتدای شکل گیری شبکه شاد، فعالیت خود را در این شبکه آغاز کرد و توانست در ۴ بخش «فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز»، «فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی»، «فعالیت‌های اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی» و «سازمان دانش‌آموزی»، فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس را ارائه دهد. 

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: تاکنون موفق به راه اندازی ۸کانال اختصاصی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار مخاطب، در شبکه شاد شده‌ایم و حدود ۵هزار و ۲۷۰محتوا در بخش‌های مختلف تولید و در این شبکه بارگذاری شده است. 

وی با بیان این که در ایام کرونا ۴استراتژی تدوین کرده ایم؛ گفت: برای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از شرایط این بیماری؛ بیش از ۲۰۰اقدام در ایام کرونا از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شده است که می‌توان به بسیج کردن تشکل‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌ها برای تولید بیش از ۳ میلیون ماسک اشاره کرد. 

کاظمی گفت: بیش از ۳هزار گروه «همیار سلامت» در بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌ها شکل گرفت. همچنین بر ضدعفونی کردن مدارس تمرکز کردیم و سپس مشارکت دانش‌آموزان را در قالب تشکل‌ها و پذیرش نقش‌ها داشتیم که پویش‌های متعددی در فضای مجازی مانند «در خانه می‌مانیم»، «کرونا را شکست می‌دهیم»، «درخانه می‌مانم چون خانواده خود را دوست دارم»، شکل گرفت. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: استراتژی دوم ما این بود که تلاش کنیم مهارت‌های دانش‌آموزان را در تاب آوری شرایط خاص افزایش دهیم و طبق گزارش‌های موجود، مشاوران آموزش و پرورش در این حوزه خوب عمل کردند. 

وی اضافه کرد: برای افزایش تاب آوری دانش آموزان؛ ۳اقدام؛ راه‌اندازی «صدای مشاور»، «استفاده از ظرفیت ۷۵۰مرکز مشاوره با مراجعه ۶۵هزار نفر» و «پیام مشاور»، پیام‌های متنی و صوتی با هدف کاهش استرس و افزایش تاب آوری صورت گرفت. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استراتژی سوم را «ایجاد فضای معنوی» بیان کرد و گفت: برای مدیریت این بحران باید این فضا مهیا می‌شد که اداره کل قرآن با ارسال ادعیه در رابطه با دفع بلا و با راه‌اندازی پویش‌هایی در این مسیر گام برداشت. 

وی استراتژی چهارم را «استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی به صورت متمرکز» دانست و بیان کرد: برای استمرار فعالیت‌های پرورشی در فضای مجازی، فعالیت‌هایی مانند برگزاری «مسابقه نصر»، «مسابقات کتابخوانی» و «بازی‌های منطقه‌ای» را سامان دهی کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز