خبرگزاری کار ایران

امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی دانش‌آموزان برای دریافت مشاوره فراهم شد

امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی دانش‌آموزان برای دریافت مشاوره فراهم شد
کد خبر : ۱۱۱۷۷۳۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اقدامات این حوزه را در بستر شبکه شاد در دوران کرونا، تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی اظهار کرد: با تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و از طریق شبکه‌های مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلی‌ها را سامان‌دهی کرد. 

وی افزود: شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان)، سامانه‌ای بود که در درون وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد. نقطه قوت و مثبت این شبکه امنیت اطلاعات دانش‌آموزان و فرهنگیان است. 

کاظمی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی از ابتدای شکل گیری شبکه شاد، فعالیت خود را در این شبکه آغاز کرد و توانست در ۴ بخش «فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز»، «فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی»، «فعالیت‌های اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی» و «سازمان دانش‌آموزی»، فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس را ارائه دهد. 

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: تاکنون موفق به راه اندازی ۸کانال اختصاصی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار مخاطب، در شبکه شاد شده‌ایم و حدود ۵هزار و ۲۷۰محتوا در بخش‌های مختلف تولید و در این شبکه بارگذاری شده است. 

وی با بیان این که در ایام کرونا ۴استراتژی تدوین کرده ایم؛ گفت: برای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از شرایط این بیماری؛ بیش از ۲۰۰اقدام در ایام کرونا از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شده است که می‌توان به بسیج کردن تشکل‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌ها برای تولید بیش از ۳ میلیون ماسک اشاره کرد. 

کاظمی گفت: بیش از ۳هزار گروه «همیار سلامت» در بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌ها شکل گرفت. همچنین بر ضدعفونی کردن مدارس تمرکز کردیم و سپس مشارکت دانش‌آموزان را در قالب تشکل‌ها و پذیرش نقش‌ها داشتیم که پویش‌های متعددی در فضای مجازی مانند «در خانه می‌مانیم»، «کرونا را شکست می‌دهیم»، «درخانه می‌مانم چون خانواده خود را دوست دارم»، شکل گرفت. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: استراتژی دوم ما این بود که تلاش کنیم مهارت‌های دانش‌آموزان را در تاب آوری شرایط خاص افزایش دهیم و طبق گزارش‌های موجود، مشاوران آموزش و پرورش در این حوزه خوب عمل کردند. 

وی اضافه کرد: برای افزایش تاب آوری دانش آموزان؛ ۳اقدام؛ راه‌اندازی «صدای مشاور»، «استفاده از ظرفیت ۷۵۰مرکز مشاوره با مراجعه ۶۵هزار نفر» و «پیام مشاور»، پیام‌های متنی و صوتی با هدف کاهش استرس و افزایش تاب آوری صورت گرفت. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استراتژی سوم را «ایجاد فضای معنوی» بیان کرد و گفت: برای مدیریت این بحران باید این فضا مهیا می‌شد که اداره کل قرآن با ارسال ادعیه در رابطه با دفع بلا و با راه‌اندازی پویش‌هایی در این مسیر گام برداشت. 

وی استراتژی چهارم را «استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی به صورت متمرکز» دانست و بیان کرد: برای استمرار فعالیت‌های پرورشی در فضای مجازی، فعالیت‌هایی مانند برگزاری «مسابقه نصر»، «مسابقات کتابخوانی» و «بازی‌های منطقه‌ای» را سامان دهی کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز