رئیس سازمان دانشآموزی کشور:
بازمهندسی تشکیلات بزرگترین دستاورد سازمان دانشآموزی بود
رئیس سازمان دانشآموزی کشور سازمان را بهترین بستر برای نهادینهسازی آموزههای تربیتی در تمام ساحتهای تعلیم و تربیت دانست.
به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در جلسه سازمان دانشآموزی کشور با روسای استانها پیرامون بسته تحولی هر دانشآموز یک نقش اجتماعی و ارائه سیاستهای سازمان برای سال تحصیلی آینده ضمن تشکر و قدردانی از روسا و مدیران سازمانهای دانشآموزی استانها برای ادامه فعالیتها در زیست بوم جدید اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست این است که بتوانیم یک جمعبندی از مجموعه فعالیتها و برنامههای خود داشته باشیم تا مستندسازی شود و برای افراد دیگر در دولت جدید قابل دسترس باشد. همچنین لازم است با نگاه آسیب شناسانه برنامهها را تبیین کنیم و برای سال تحصیلی آماده شویم.
وی افزود: به گفته وزیر آموزش و پرورش، سازمان دانشآموزی گنج بیپایان و گمشده ما در تعلیم و تربیت است این جمله نشان از جایگاه بالای سازمان و ظرفیت سازمان در نهادینهسازی تربیت است. من به عنوان یک معلم سازمان را بهترین بستر برای نهادینهسازی آموزههای تربیتی در تمام ساحتهای تعلیم و تربیت میدانم.
ما یک سازمان و تشکیلات دانشآموزی هستیم که باید در آن دانشآموزان نقش موثری داشته باشند
کاظمی ادامه داد: سازمان دانشآموزی دانش را به فعالیت تبدیل میکند سازمان فعالیتهای گروهی، فرصت تجربه میدانی و مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را مهیا میکند که ارزش بالایی دارد.
رئیس سازمان دانشآموزی کشور با تاکید براینکه باید قدر سازمان را بدانیم عنوان کرد: جوهره کار و مغز متفکر سازمان دانشآموزی فعالیت گروهی است. ما یک سازمان و تشکیلات دانشآموزی هستیم که باید در آن دانشآموزان نقش موثری داشته باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: سازمانی موفق است که دهها دانشآموز در آن رفت و آمد و مسئولیتها را اجرایی کند.
بازمهندسی تشکیلات بزرگترین دستاورد سازمان دانشآموزی بود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به چالشهای سازمان دانشآموزی در زمان بدو ورود خود به این سازمان اشاره و اظهار کرد: مبتنی بر این مسائل سیاستهایی را تدوین کردیم سازمان در سال گذشته بعد از ۳ سال تلاش یکی از نقاط عطف خود را در فعالیتها تجربه کرد.
کاظمی افزود: تلاش کردیم رویکردهای تربیتی در سازمان با توسعه نقشپذیری افزایش پیدا کند تا اینکه یک ابزار و فعالیت اقتصادی باشد. همچنین سازمان دانشآموزی استانها را مورد حمایت قرار دادیم.
رئیس سازمان دانشآموزی کشور ادامه داد: در این سالها برنامه محوری و اینکه سازمان مورد توجه نظام تعلیم و تربیت باشد اتفاق افتاد و توانستیم از ۲ بسته تحولی و ۵ بسته در دستور کار، ۳ بسته متعلق به سازمان دانشآموزی باشد.
سیاست ما برای سال آینده این است که تمام برنامههای سال گذشته با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی ادامه پیدا کند
وی تصریح کرد: مهمترین و موفقترین برنامه در سازمان دانشآموزی بازمهندسی فعالیتها بود که به همت همکاران و پیشکسوتان صورت گرفت چراکه ما به یک سازمان با هویت مبتنی بر ارزشهای دینی و انقلابی نیاز داشتیم. این موضوع بزرگترین دستاورد سازمان بود.
کاظمی به طراحی سامانه یکپارچه سازمان اشاره کرد و گفت: نگاه راهبری کلان در یک سازمان میتواند تحول ایجاد کند. سیاست ما برای سال آینده این است که تمام برنامههای سال گذشته با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی ادامه پیدا کند لذا مرکز ثقل فعالیتها کیفیت بخشی با استفاده از تمام ظرفیتهاست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمترین اولویت را اجرای کامل بسته بازمهندسی سازمان دانست و اعلام کرد سال آینده تمام فعالیتها باید مبتنی براین سند باشد.
وی همچنین اجرای برنامهها را متناسب با بازگشایی مدارس دانست و گفت: باید سناریوی ترکیبی از حضوری و مجازی بودن طراحی شود.