خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تشریح کرد؛

«آموزش مهارت‌های چندگانه» به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش‌آموزان ناتوان ذهنی

«آموزش مهارت‌های چندگانه» به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش‌آموزان ناتوان ذهنی
کد خبر : ۱۰۹۳۲۴۳

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به این که در سال گذشته موفق به آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی شده ایم، گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان، تدوین و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب‌سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: مؤلفه‌ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آن‌ها متناسب شود و با این هدف، بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹فعالیت، درسال گذشته اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، گفت: استانداردسازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

وی با بیان این که سال گذشته ۱۹درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش یافته است، اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.

وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه‌ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش‌های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره‌های متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.

حسینی افزود: آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰درصد ازمعلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش «زبان اشاره» و خط بریل، آموزش به ۸هزار نفر از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بوده است.

آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز