خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تشریح کرد؛

«آموزش مهارت‌های چندگانه» به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش‌آموزان ناتوان ذهنی

«آموزش مهارت‌های چندگانه» به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش‌آموزان ناتوان ذهنی
کد خبر : ۱۰۹۳۲۴۳

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به این که در سال گذشته موفق به آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰ درصد از معلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی شده ایم، گفت: آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان، تدوین و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب‌سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: مؤلفه‌ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آن‌ها متناسب شود و با این هدف، بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹فعالیت، درسال گذشته اجرایی شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، گفت: استانداردسازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

وی با بیان این که سال گذشته ۱۹درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش یافته است، اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.

وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه‌ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش‌های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره‌های متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.

حسینی افزود: آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰درصد ازمعلمان ویژه دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش «زبان اشاره» و خط بریل، آموزش به ۸هزار نفر از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بوده است.

آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز