تشریح برنامههای سازمان آموزشوپرورش استثنایی برای ارتقای عدالت آموزشی در مناطق روستایی و عشایری
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در برنامه نیمنگاه رادیو سلامت به تشریح برنامههای سازمان آموزشوپرورش استثنایی برای ارتقای عدالت آموزشی بهویژه در مناطق روستایی و عشایری پرداخت.
به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی اظهار کرد: آموزشوپرورش استثنایی در۱۷۰۰مدرسه استثنایی و۲۰هزار مدرسه پذیرا بیش از ۱۵۰هزار دانشآموز با نیازهای ویژه در ۷گروه را تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار داده است.
وی بابیان اینکه عدالت آموزشی مهمترین فرصت برای ایجاد عدالت در سایر ابعاد جامعه است، تصریح کرد: مهمترین جریانی که به عدالت کمک میکند عدالت آموزشی و ایجاد فرصت تعلیم و تربیت برای همه آحاد جامعه است.
حسینی افزود: در این میان دانش آموزان با نیازهای ویژه بخشی از افراد جامعه هستند و وجود و تأسیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی گامی در جهت عدالت آموزشی است.
وی بابیان اینکه آموزشوپرورش استثنایی نزدیک به ۱۳هزار دانشآموز مناطق روستایی و عشایری را تحت پوشش قرار داده است گفت: از این تعداد ۸هزار و ۱۴۶نفر در ۵۵۰مدرسه خاص و ۱۴۱۷کلاس استثنایی و ۴هزار و ۵۵۸نفر نیز در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی در حال تحصیل هستند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: همچنین ۳۴مدرسه شبانهروزی نیز به ۱۵۶۷دانشآموز استثنایی خدمات ارائه میدهند و این مدارس نیز گامی در جهت عدالت آموزشی هستند.
وی با اشاره به خدمات حمایتی قابلارائه به دانش آموزان استثنایی گفت: سازمان آموزشوپرورش استثنایی در ۱۸بخش خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه میکند که تاکنون بیش از ۳۴هزار نفر بهویژه دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری از این خدمات استفاده کردهاند و در سال جاری نیز ۷میلیارد تومان به این خدمات اختصاصیافته است.
حسینی ارائه سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنایی را گامی در جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانست و گفت: تمامی دانش آموزان استثنایی بهویژه ۶۵۰نفر از دانش آموزان استثنایی مناطق روستایی و عشایری در شش استان کرمانشاه، هرمزگان، ایلام، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس از سرویس ایاب و ذهاب خاص استفاده میکنند.
وی گفت: در راستای توانمندسازی معلمان بین ۸تا ۴۰ساعت آموزش برای توانمندسازی معلمان روستایی برگزارشده است تا این معلمان خدمات بهتری به دانش آموزان استثنایی روستایی ارائه دهند.