مدیرکل دفتر همکاریهای عملی و بین المللی خبر داد:
تحصیل بیش از ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه فنی و حرفهای
![تحصیل بیش از ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه فنی و حرفهای](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/35FgWbCHzZ8d/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0piiPWyMvz3YG7otfNPZWXfo,/156669080.jpg)
مدیر کل دفتر همکاریهای علمی بین الملی دانشگاه فنی و حرفهای گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از اتباع سایر کشورها در سال جاری تحصیلی در دانشکدهها و آموزشکدههای تابعه در ۲۷ استان در حال تحصیل هستند.
به گزارش ایلنا، فرج اله طالبی اتویی بیان داشت: طبق آخرین آمار بیش از ۳۰۰ نفر از اتباع سایر کشورها در سال جاری تحصیلی در دانشکدهها و آموزشکدههای تابعه در ۲۷ استان در حال تحصیل هستند که عمدتا از اتباع کشورهای افعانستان، عراق، پاکستان و لبنان هستند. وی افزود: نسبت پراکندگی اتباع در مراکز دختران و پسران دانشگاه فنی وحرفهای یکسان است و این دانشجویان بیش از ۵۰ رشته متنوع در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه مشغول به تحصیل میباشند.
مدیر کل دفتر همکاریهای علمی بین الملی دانشگاه فنی و حرفهای نسبت دانشجویان غیر ایرانی را حدود ۰.۳ ٪ از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه فنی وحرفهای را اعلام کرد و افزود: افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی مشروط به توسعه زیرساختهای پذیرش دانشجویان بین المللی در کلیه مراکز تابعه است.
وی یادآور شد: دفتر بین الملل دانشگاه با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفهای در این عرصه و نیاز کشورهای منطقه و جهان به آموزشهای مهارتی و تربیت نیروی انسانی متخصص، اقدامات گستردهای برای جذب دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در این دانشگاه به عمل آورده و تفاهم نامههایی با کشورهای مختلف از جمله لبنان، سنگال، عراق و افغانستان در این خصوص منعقد کرده است و همواره در حال رایزنی با دانشگاهها و سایر متولیان آموزشهای مهارتی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان برای معرفی ظرفیتهای و فرصتهای آموزشی مهارتی موجود در دانشگاه و جذب بیشتر دانشجویان بین المللی است.
طالبی تصریح کرد: قبل از دوران شیوع کرونا زیرساختهای لازم محدود به ایجاد و بهسازی فضاهای آموزشی و رفاهی بود اما در حال حاضر با توجه به تغییر ساختار آموزش حضوری به آموزش مجازی، توسعه زیرساختی میبایست بیشتر به ارتقاء نرم افزارهای مورد بهره برداری و توسعه مهارتهای آموزشی اساتید در بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات الکترونیکی، تولید محتوای آموزشی چند رسانه ای، و آموزش به زبانهای بین المللی معطوف باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایتهای هیأت رییسه دانشگاه، پیگیری روسای استانی و همکاری اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه، شاهد افزایش روز افزون جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی و حرفهای به خصوص در دوران پسا کرونا باشیم.