تعامل و همکاری حوزه با آموزش و پرورش
با حضور مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها، روسا و دبیران کارگروههای تخصصی ستاد همکاریها در محل دبیرخانه ستاد گردهم آمدند.
به گزارش ایلنا، علیرضا حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاریها در این نشست ضمن خیرمقدم به اعضای کارگروههای تخصصی، رسالت اصلی دبیرخانه ستاد را هماهنگی و اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری دانست. مشاورعالی وزیر ادامه داد: هماهنگی بین دو دستگاه رسالت عمده دبیرخانه ستاد همکاریهای است و برنامه ما در ستاد اجرایی نیست.
حاجیان زاده افزود: راه اندازی و تشکیل هیئتهای اندیشه ورز و کارگروههای تخصصی میتواند به عنوان یک بازوی توانمند فکری و اندیشهای شورای سیاستگذاری را حمایت کند.
وی با اشاره به سابقه ۲۵ساله تعامل همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با عناوین مختلف خاطرنشان کرد: این ستاد از ۱۴ سال پیش که تابلوی آن بالا رفت رسمی وجدیتر شد، البته با فراز و فرودهایی فعالیتها را دنبال کرد و حال اینکه از سال ۷۳ و در زمان مسئولیت آیت الله استادی در حوزههای علمیه این طرح دنبال شد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش وپرورش به تدوین سند چشم اندازی همکاریها و تهیه یک سند ۵ساله همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کردو گفت: بحمدلله این سند ۵ساله دومین سال عملیاتی خود را پشت سر میگذارد و این اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی است که در تاریخ همکاریهای این دو نهاد در گام دوم انقلاب اسلامی بوجود آمده است.
مشاورعالی وزیر خاطرنشان کرد: امروز تعامل و همکاری خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش در عرصههای مختلف شکل گرفته است بطوریکه ۱۱ حوزه یادگیری آموزش و پرورش نمایندگانی از حوزههای علمیه حضور دارند. و مصوبات دبیرخانه ستاد از سوی کارگروههای تخصصی به صورت جدی دنبال میکنیم.
وی به فضای مجازی و شبکه شاد اشاره کرد و افزود: در خصوص تولید محتوا و پاسخ گویی به شبهات ظرفیت مناسبتی در بستر شبکه شاد فراهم شده است که میبایست به نحو مطلوبی از آن بهره برد.
دبیر ستاد همکاریها تسلط به محتوای کارگروهها را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کارگروهها و هئیتهای اندیشه ورز بازوان پرتوان دبیرخانه ستاد و شورای سیاستگذاری هستند که باید تمامی اعضا تسلط کافی نسبت به فعالیتهای تخصصی خود در کارگروهها داشته باشند.
در ادامه این نشست روسا ودبیران کارگروههای تخصصی ستاد همکاریها نکاتی را مطرح کردند که به زودی منتشر خواهد شد.