وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از طرح خوانا؛
در بسته تحولی طرح خوانا، خلق نتایج واقعی را دنبال میکنیم
وزیر آموزش و پرورش در آئین رونمایی از طرح خوانا گفت: در بسته تحولی طرح خوانا، خلق نتایج واقعی را پیگیری میکنیم.
به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از بسته تحولی طرح خوانا که در ساختمان شهید رجایی و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش از طریق ویدئوکنفرانس و بستر شبکه شاد، برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح در دوره ابتدایی دارای اهمیت فراوانی است و قطعا در این طرح تحولی ما به دنبال خلق نتایج واقعی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شواهد تجربی و مطالعات نظری نشان میدهد که مهارتهای طرح خوانا دارای نقش راهبردی در تکمیل شخصیت و پرورش کودکان است که میتواند در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیتهای کودکان موثر باشد، بنابراین مهارتهای چهارگانه؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن نقش تعیین کنندهای در آینده و زندگی افراد دارند.
وی ادامه داد: انسانهایی که خوب گوش میدهند، بهتر و بیشتر میفهمند، همچنین افرادی که بهتر سخن میگویند، اعتماد به نفس و تعامل بهتری با سایر افراد جامعه دارند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مهارتهای چهارگانه؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن، مهارتهایی است که در دوره ابتدایی باید شکل بگیرد و اگر به خوبی در دانش آموزان محقق و در شخصیت آنها نهادینه شود کودکان ما در آینده، زندگی بهتری در جامعه خواهند داشت.
وی افزود: انسانی که بهتر گوش میکند عالم تر، عمیقتر و فهیمتر است، انسانی که میتواند خوب سخن بگوید و سخن خوب بگوید اعتماد به نفس بیشتری دارد.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: اجرای بسته تحولی طرح خوانا اقدامی است که اگر به درستی انجام شود آثارش ماندگار خواهد بود زیرا فرد در طول زندگیاش از این مهارتها بهرهمند میشود و خود را در برابر حوادث مصون میسازد.
وی با بیان اهمیت طرح خوانا در ساختن آینده کودکان تصریح کرد: با اجرای این طرح هرگز به دنبال اقدامات نمایشی نیستیم؛ بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم وکیفیت بیش از کمیت برای ما اهمیت دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این بسته تحولی ۵ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی مشارکت دارند، اظهار کرد: اگر به آموزش دانش آموزان شرکت کنندگان این طرح متمرکز شویم، به نتایج خوبی خواهیم رسید. اصراری در افزایش شرکت کنندگان در این طرح نداریم بلکه کیفیت اجرا مهمتر است و باید روشهای مناسبی برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم و مطمئن شویم که این طرح به نتایج خود میرسد.
وی در پایان گفت: باید روش برای ارزشیابی این طرح داشته باشیم؛ بنابراین مدیران کل آموزش و پرورش استانها به صورت هفتگی این طرح را کنترل و مورد ارزیابی قرار دهند.