خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برخورد با باغ وحش ارم در پی مرگِ ببر سفید

برخورد با باغ وحش ارم در پی مرگِ ببر سفید
کد خبر : ۱۰۰۶۷۵۲

معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: باغ وحش‌ها اگر پارامترهای تعیین شده را رعایت نکنند، اخطار کتبی می‌گیرند و اگر موضوعات مهم‌تری باشد، امکان تعطیلی شان وجود دارد.

«سید مهدی حسینی» معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مرگ ببر سفید در باغ وحش ارم و شرایط نامناسب اغلب باغ وحش‌های کشور، بیان کرد: ما بخشنامه‌ای برای ایجاد و هم نظارت بر باغ وحش‌ها داریم و اگر پارامترهای تعیین شده را رعایت نکنند، منجر به اخطار کتبی می‌شود و اگر موضوعات مهم‌تری باشد حتی امکان دارد باغ وحش تعطیل شود.

وی ادامه داد: اما بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که بر اثر سهل انگاری پیش آمده، یعنی عمدی در کار نبوده تا بخواهیم باغ وحش را تعطیل کنیم و بر اساس خطایی که رخ داده جزایی را تعیین می‌کنیم.

او درباره چرایی تلف شدن ببر سفید در باغ وحش ارم گفت: طبق گفته‌ها حصار تخریب شده، یعنی حصار ایمن نبوده که این اتفاق افتاده است و بعد هم زد و خوردی پیش آمده و باعث مرگ ببر ماده شده و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان تهران این موضوع را در دست بررسی قرار دادند، البته گزارش هنوز به دست ما نرسیده است و فقط به صورت تلفنی با باغ وحش مذاکره داشتیم.

حسینی بیان کرد: ما منتظر هستیم تا کارشناس به صورت کتبی گزارش را برای ما بیاورد تا برخورد مناسب صورت بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب در اغلب باغ وحش‌های کشور، گفت: کسانی که می‌خواهند متولی این مساله باشند باید هم دانش کافی و هم استطاعت مالی داشته باشند، چون بیشتر گرفتاری ما این است که باغ وحش‌ها اقتصادی نیستند و هزینه‌ی نگهداری باغ وحش زیاد شده است، حتی در زمان شیوع کرونا باغ وحش‌ها به حالت تعطیل در آمدند.

حسینی درباره برخورد با باغ وحش ارم گفت: قطعا برخود صورت می‌گیرد، حالا اینکه برخورد به چه شکل باشد باید منتظر گزارش کارشناسان از استان باشیم و الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهیم، چون هنوز گزارش مکتوب به دست ما نرسیده است و اگر احساس کنیم نیاز به یک ضوابط‌ قوی‌تری داریم، آن را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز