خبرگزاری کار ایران

ظرفیت استفاده از ماهیان اعماق دریا در خوراک آبزیان

ظرفیت استفاده از ماهیان اعماق دریا در خوراک آبزیان
کد خبر : ۱۵۳۹۸۱۹

اخیراً در یک مطالعه مشترک مشخص شده که پودر برخی از گونه‌های ماهی منطقه مزوپلاژیک (منطقه عمیق دریا) ممکن است برای رشد ماهی سالمون مفید باشند.

ایلنا:مطالعه Nofima خواص ماهیان مزوپلاژیک از جمله hatchet fish  و فانوس ماهیان ( lantern fish ) را مورد بررسی قرار داد که این گونه‌ها می‌توانند به عنوان پودر ماهی در خوراک برای ماهی سالمون پرورشی مفید باشند.

پودر ماهی تولید شده از گونه های اعماق دریا در مقایسه با مواد خوراک آبزیان معمولی در یک محیط آزمایشی نشان داد که رشد کارآمد‌تری را برای ماهی سالمون به ارمغان می‌آورند و همچنین نشان داده شد که غنی از پروتئین و چربی هستند.  خوراک آبزیان تولید شده ازhatchet fish  حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب با ارزش و فسفولیپیدها بود که اثرات مثبتی بر روی سلامتی و روده ماهی سالمون نشان داد.

ماهی سالمون رشد خیلی خوبی داشت و اشتهای خوبی برای همه غذاها نشان می‌داد. Sissel Albrektsen، محقق ارشد Nofima ، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: این آزمایش بسیار خوبی بود که طی آن ما مجبور شدیم به دلیل نرخ رشد بالای ماهی‌ها آزمایش را یک هفته زودتر از برنامه‌ریزی متوقف کنیم.

علاوه بر ظرفیت این مواد جدید در خوراک آبزیان، این مطالعه نشان داد که hatchet fish وlantern fish  حاوی پپتیدهایی هستند که می توانند برای صنایع دارویی و بهداشتی مفید باشند.

محققان پیشنهاد می کنند که این پپتیدها ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند و به طور بالقوه می توانند برای ایجاد داروهای جدید برای درد و شرایط التهابی مزمن استفاده شوند. این مواد همچنین دارای پتانسیل تأثیر مثبت بر فشار خون و سطح قند خون هستند.

Albrektsen اظهار داشت: «این یافته‌های جدید بسیار جالب توجه و با اهمیت هستند و نشان می‌دهند که ماهیان اعماق دریا نیز می‌توانند منبعی از مواد فعال زیستی سالم باشند.

اگرچه نتایج امیدوارکننده است، اما هنوز چالش‌هایی در رابطه با نقشه‌برداری از ذخایر، مکان‌یابی ماهیان اعماق دریا و همچنین چالش‌هایی در زمینه صید، جابجایی مواد خام و حفظ آنان وجود دارد که باید این چالش‌ها برای تحقق یک صید تجاری پایدار از ناحیه مزوپلاژیک حل شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز