خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم آسیب می‌زند و ما باید ضدتحریم باشیم/ اعمال تغییرات در آیین نامه شناسایی نخبگان

تحریم آسیب می‌زند و ما باید ضدتحریم باشیم/ اعمال تغییرات در آیین نامه شناسایی نخبگان
کد خبر : ۱۳۲۰۷۰۲

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در آیین نامه شناسایی نخبگان تغییراتی خواهیم داد تا از حالت غیرفعال به شناسایی فعال این افراد تبدیل شود.

«روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه‌های خود در جایگاه معاونت رئیس جمهور برای نگهداشت شرکت‌های دانش بنیان در کشور و جلوگیری از مهاجرت آنها گفت: به هرحال این قضیه وجود دارد و کاری که ما باید انجام دهیم این است که تا می‌توانیم فرصت را برای عرضه محصولات این شرکت‌ها و خدمات آن‌ها در کشور ایجاد کنیم. هرچه بازار برای عرضه و توسعه محصولات این افراد و شرکت‌ها بیشتر شود، علاقه مندی آن‌ها به کار در کشور نیز بیشتر می‌شود. 

دهقانی افزود: همه هدف ما این است که نیازهای دستگاه‌های کشور را شناسایی کنیم و پای کار بیاوریم، قانون جهش تولید را عملی و اجرا کنیم و کمک کنیم اعتبار مالیاتی که شرکت‌های بزرگ برای تحقیق و توسعه از آن برخوردارند را در این بستر استفاده کنیم. 

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که تحریم‌های علمی تا چه حد در این مسیر چالش ایجاد می‌کنند نیز بیان کرد: به هرحال تحریم آسیب می‌زند و ما باید ضد تحریم باشیم و عملیات‌های خودمان را انجام دهیم. 

او درباره تقویت روحیه میهن پرستی در جوانان برای ایجاد حساسیت در آنها بمنظور رفع مسائل و مشکلات کشور گفت: اگر از شما بپرسند چه کار کنیم که فردی مادرش را بیشتر دوست داشته باشد چه پاسخی برایش دارید؟ پاسخ این است که باید به آن فرد فهماند که این مادر، مال اوست و در مورد جوانان نیز تنها راهی که می‌توان آن‌ها را پرانگیزه کرد و پای میهن نگه داشت این است که در عمل و کلاممان چنین مفهومی را به آن‌ها بفهمانیم که این کشور و این منابع مال شماست؛ با همه سختی‌هایش مال شماست. 

او تصریح کرد: چنین رویکردی باید همه جا باشد؛ در سیاستگذاری ها، در حرف و عمل ما باید میهن پرستی وجود داشته باشد. بحث قانون جهش تولید و همه اقداماتی که معاونت علمی ریاست جمهوری انجام می‌دهد به دنبال این است که فضا را باز کند تا جوانان کشور بتوانند اثرگذار باشند. 

دهقانی ادامه داد: اگر بتوانیم در جوانان این باور را ایجاد کنیم که شما می‌توانید در مملکت اثر داشته باشید و این کشور مال شماست، خود به خود خیلی از مسائل حل می‌شود. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا لازم نیست قوانین مربوط به حفظ نخبگان تغییراتی داشته باشد، اظهار کرد: ما به اندازه کافی قانون داریم؛ مثلا برای دانش بنیان‌ها قانون جهش تولید وجود دارد، اما در آیین نامه شناسایی نخبگان تغییراتی خواهیم داد تا از حالت غیرفعال به شناسایی فعال این افراد تبدیل شود و به جایی برسیم که ما دست به شناسایی آن‌ها بزنیم و به سمت‌شان برویم. با این وجود من باز هم معتقدم قانون به اندازه کافی هست و همت بلند می خواهد تا کارها اجرایی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز