خبرگزاری کار ایران

مزرعه لی به ایلنا خبر داد:

واحد مالیاتی به زودی در گمرک رازی خوی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اعلام این که استقرار باجه مالیاتی در گمرک ارومیه موجب تسهیل و تسریع خدمات مالیاتی به تجار و بازرگانان شده است، گفت: به زودی در گمرک رازی خوی نیز واحد مالیاتی راه اندازی خواهد شد.

یعقوب مزرعه لی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: پس ازتغییر مالیات علی الحساب واردات از 2 به 4 درصد که در پی تفاهم رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران که با هدف مقابله با کارت های بازرگانی اجاره ای و فرار سود جویان از مالیات قانونی صورت گرفت ، برای نظارت بر اجرای درست این تفاهم  باجه مالیاتی با استقرار یک نفر مامور مالیاتی در گمرک ارومیه راه اندازی شد و به زودی باجه دیگری در گمرک رازی خوی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگمرک بازرگان که بزرگترین پایانه زمینی ورود و خروج مسافر و کالای کشور می باشد از قبل باجه مالیاتی مستقر است اظهارداشت: حضور مامور مالیاتی در گمرک ارومیه باعث کاهش زمان استعلامات گمرکی مربوط به اخذ مالیات علی الحساب واردات از 48 ساعت به زیر 15 دقیقه شده است مضاف بر اینکه زمان و هزینه ترخیص کالا همچنین تردد های درون شهری به علت عدم نیاز به مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش ایلنا، بر اساس بخشنامه اخیر گمرک دارندگان کارت های بازرگانی باید مالیات علی الحساب واردات قطعی کالا را به میزان 4 درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی در گمرکات کشور پرداخت کنند.

محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این میزان معوقات مالیاتی ( فرار مالیاتی افراد سود جو ) از قبل کارت های بازرگانی اجاره ای را بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود.

کد خبر : ۴۲۶۳۴۸