خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست بوکان خبر داد:

بررسی مشکلات مربوط به برداشت شن ماسه رودخانه سیمینه رود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: جلسه ای به منظور بررسی و کاهش تخریب رودخانه سیمینه رود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، محمد احمدی گفت: با توجه به برداشت‌های غیرمجاز واقع در رودخانه سیمینه و هم مرز بودن قسمتی از رودخانه با حوزه استحفاظی شهرستان سقز، جلسه‌ای برای هماهنگی‌های بیشتر ادارات دو شهرستان و کاهش تخریب رودخانه سیمینه رود به برای بهره‌برداری های غیر اصولی، تشکیل شد.

احمدی افزود: این جلسه با حضور معاون سیاسی فرمانداری سقز، نمایندگان ادارات محیط زیست، صنعت و معدن، امور آب و فرمانداری شهرستان‌های سقز و بوکان برگزار شد و با توجه به هم مرز بودن قسمتی از رودخانه سیمینه با شهرستان سقز و واقع شدن مسیری در روستای قره گویز در حوزه استحفاظی این شهرستان، تشکیل جلسه هماهنگی ما بین ادارات مربوطه ضروری به نظر می رسید.

وی در ادامه به تخلف‌های صورت گرفته که ناشی از خلل هماهنگی و نظارت در قسمت‌های ذکر شده از رودخانه بود اشاره کرد و ابراز امیدوار کرد: با پیگیری و هماهنگی‌های لازم بتوان شرایط اکوسیستم رودخانه را از دگرگونی نامتوازن که باعث بهم خوردن شرایط زیستی آن می‌شود بهبود بخشید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: متاسفانه عدم نظارت دقیق در حوزه برداشت شن و ماسه قسمتی از سیمای طبیعی این رودخانه را دچار تغیرات کرده که در آینده صدمات جبران ناتپذیری را در حوزه محیط زیست بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، رودخانه سیمینه یکی از مهمترین رودخانه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه است که از کوه های منطقه سردشت و بانه سرچشمه گرفته و از بوکان می گذرد.

کد خبر : ۴۰۹۷۳۳