خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی در گرامیداشت روز خبرنگار گفت:

برخی رسانه‌ها در آذربایجان غربی به دنبال سیاه‌نمایی دولت هستند

استاندار آذربایجان غربی گفت: برخی رسانه‌ها در آذربایجان به دنبال سیاه‌نمایی دولت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه: قربانعلی سعادت شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع رفاهی غدیر ارومیه با اشاره به ضرورت‌های شغل خبرنگاری اظهار داشت: اصحاب رسانه ثبت وقایع را برعهده دارند و شرایط حال را به نسل حاضر و آینده بیان می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی بر تاکید بر لزوم رعایت صحت و درستی خبر در جامعه امروز ادامه داد: خبرنگاران نباید گرایش‌های سیاسی را در کار خبری خود دخالت دهند چرا که در این صورت بر صحت اخبار منتشر شده تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: ما مسئولان در هیچ بخشی انتظار تعریف و تمجید از سوی خبرنگاران را نداریم چرا که زمان تعریف و تمجید از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به پایان رسیده و خبرنگاران باید عملکردها را زیر ذره بین قرار دهند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در محافل مختلف مسائل گوناگونی بیان می‌شود بنابراین خبرنگاران باید سعی کنند از زاویه دید خود آن را انتقال ندهند و اصل موضوع را به طور مستقیم به مخاطب انتقال دهند و در این میان دولت که بعد از 38 سال به این جایگاه رسیده است نباید به خاطر امیال عده‌ای زیر سؤال برود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: کسی که خواستار انقلاب اسلامی است و به دین مبین اسلام پایبند است نباید در پی تخریب چهره‌های نظام و مملکت برآید و اگر چنین امری پیش آید نشان از امانتدار نبودن رسانه‌ها و خبرنگاران است.

سعادت به سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: خبرنگاران آذربایجان غربی اخبار این سفر را به درستی و صداقت انعکاس کردند لذا از زحمات خبرنگاران استان باید تقدیر شود.

وی خطاب به خبرنگاران استان گوشزد کرد هر خبر کذبی که انعکاس شود خیانت به مردم و نظام بوده لذا از کسانی که خود را متعهد به اطلاع‌رسانی صحیح و صدق به مردم می‌دانند انتظار می‌رود عملکرد مسؤولان را شفاف‌سازی کرده و به درستی به مردم انعکاس دهند.

وی افزود: شفاف سازی‌ها نباید با دخل و تصرف در آن‌ها صورت گیرد و باید تمامی اقدامات و آثار مرتبط به رویداد ثبت شوند و در این میان باید نواقص طرح حها و پروژه‌ها و مشکلات مردم را مطرح کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم و اگر چنین نباشد کارکردمان منفی خواهد بود.

در این مراسم از چند نفر از عکاسان برتر استان که در دومین جشنواره عکس خبری تجلیل شد.

کد خبر : ۳۹۸۷۲۶