خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صرفه جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف آب است

صرفه جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف آب است
کد خبر : ۱۲۵۶۸۹۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه خشکسالی های پی در پی وکاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا وپدیده ریزگردها موجب افزایش مصرف آب در بین شهروندان شده است گفت:صرفه جویی،مهمترین روش مدیریت مصرف آب است.

یدالله سلطانی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی از قبیل بهسازی چشمه های آب و شبکه های فرسوده آب جهت تامین آب مشترکان صورت گرفته، گفت:با توجه به وحدود بودن منابع آبی شهروندان باید صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگی‌ها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه ضروریست ، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم، تصریح کرد: حفاظت از آب بسیار ساده است  و می توانیم  اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم.

وی افزود: یک قدم کوچک می‌تواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و… مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه خشکسالی های پی در پی وکاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا وپدیده ریزگردها موجب افزایش مصرف آب در بین شهروندان‌ شده‌ است‌ گفت: صرفه‌جویی، مهم‌ترین روش مدیریت مصرف آب است.

سلطانی تصریح کرد: در اکثر روستاهایی که با کمبود آب روبرو هستیم بیش از نیاز آبی آن روستا تولید داریم ولی انشعابات غیر مجاز، استفاده از آب شرب در کشاورزی و دامداری باعث کمبود آب در آن روستاها شده است.

وی با بیان اینکه آب شرب همانگونه که از نامش پیدا است برای مصارف شرب، نظافت باید مورد استفاده قرار گیرد افزود: با آب شرب از آبیاری درختان و استفاده های این چنینی دوری کنیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: برقراری انشعابات غیر مجاز هم از نظرعرفی جرم بوده  و هم از منظر شرعی حرام است و کسانی که اقدام به برقراری انشعاب غیر مجاز می‌کنند به شبکه و خط انتقال آب خسارت وارد می‌کنند .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: مشکل کم آبی در تمام کشور و به تبع آن در شهرستان خوی وجود دارد و انتظار می رود مشترکان با مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب این شرکت را در گذر از تابستان یاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز