خبرگزاری کار ایران

یک بام و دو هوای تصمیم گیری مسئولان آذربایجان غربی

یک بام و دو هوای تصمیم گیری مسئولان آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۱۹۳۷۷۶

در حالی که تمامی برنامه های هنری در سراسر کشور با گواهی و کارت واکسیناسیون و با ظرفیت مشخص برگزار می شود مسئولان آذربایجان غربی اقدام به لغو تمامی برنامه های هنری و کنسرت در استان کرده اند.

به گزارش ایلنا،با توجه به قرار گرفتن شهر ارومیه در وضعیت نارنجی،ستاد کرونا و دستگاه‌های نظارتی مجوز برگزاری تمامی برنامه های هنری و کنسرت ها را در ارومیه لغو کردند این در حالی‌ است که مجوز برگزاری برخی از این٫ کنسرت ها توسط وزارت بهداشت صادر شده بود ولی ستاد مقابله با کرونای استان درست نیم ساعت مانده به برگزاری این کنسرت مجوز برگزاری آن را لغو کرد.

به گفته مسئول برگزاری این کنسرت با لغو مجوز این برنامه،دست اندرکاران با خسارت ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه شدند .

حدودا ۵۰ روز قبل نیز مجوز یکی از برنامه های هنری معروف به «ثریا شو»که قرار بود در شب یلدا برای شهروندان ارومیه برنامه هنری برگزار کند یک روز قبل از برگزاری لغو شد و مسئولان امر دلیل لغو مجوز این برنامه را مصادف بودن با ایام فاطمیه عنوان کردند.

کنسرت ها و برنامه های شاد در ارومیه در حالی لغو مجوز شده‌اند که برخی مراسم  دیگر قرار است در چندین نقطه شهر برگزار شود.

هرگونه کنسرت و تجمع بیش از ۲۰ درصد ظرفیت در تالارها ممنوع است

جعفر ظرف فروش،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار ارومیه گفت:با توجه به وضعیت شکننده و نارنجی بودن سطح  شیوع ویروس کرونا در ارومیه برگزاری هرگونه کنسرت و تجمع بیش از ۲۰ درصد ظرفیت تالارها ممنوع است.

ظرف فروش در رابطه با لغو وجوز برگزاری  کنسرت ها در ارومیه گفت: به جهت رعایت سلامت عموم مردم از برگزاری این کنسرت ها جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: با توجه به تصمیم ستاد کل و فرمانداری ارومیه در وضعیت کنونی تا زمان اعلام شده و با توجه به شروع پیک ششم و در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و همچنین وضعیت رنگبندی این شهرستان برگزاری مراسم هایی از این دست لغو و تمامی مدارس نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

مراسم اعتکاف در ۳ مسجد ارومیه برگزار می شود

حجت الاسلام منصور امامی،مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم اعتکاف در همه شهرهای استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

امامی افزود:در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، ۲۵ درصد ظرفیت مساجد در آیین اعتکاف امسال پر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم در ۳ مسجد ارومیه برگزار خواهد شد گفت:  برای آقایان مسجد علی ابن ابیطالب (ع) منطقه ایثار و مسجد امام حسین (ع) منطقه بهداری و برای بانوان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی، ۷۰۰ نفر در مصلا و ۱۵۰ نفر در هریک از مساجد ۲ گانه برای ثبت نام در مراسم اعتکاف، ظرفیت در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز