معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی:
تعامل شهرداری و دستگاههای اجرایی باید بیشتر شود
حضور نمایندگان شهرداری در جلسات کاری در سطح استان میتواند موجب حل و فصل بسیاری از مشکلات شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد: گسترده نبودن تعامل بین شهرداری و دستگاههای اجرایی را یکی از معضلات سیستم اداری استان به شمار می رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدتقی پاکزاد امروز در جلسه کمیته اصلاح نظام اداری که در شهرداری تبریز برگزار شد گفت: حضور نمایندگان شهرداری در جلسات کاری در سطح استان میتواند موجب حل و فصل بسیاری از مشکلات شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات شهرداری تبریز چندین برابر بودجه استانی است و این نهاد نقش مهمی در وضعیت شاخصهای استانی دارد، بنابراین باید ارتباط و تعامل شهرداری و دستگاههای اجرایی بیشتر شود.
پاکزاد به تحرک صورت گرفته در فعالیتهای عمرانی شهر تبریز گفت: اقدامی که شهرداری تبریز در سال جاری انجام داد و با تعامل انجام شده بخشی از خدمات خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کرد در سطح ملی ستودنی است که باید از مدیران شهرداری و شخص شهردار تبریز قدردانی کنیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به توان علمی شهرداری، باید راهبردهای درازمدت توسعه شهر تعیین شود و توسعه شهر همیشه با یک راهبرد خاصی دنبال شود و نباید این راهبرد به هیچ وجه دستخوش تغییر شود.
وی افزود: اگر این امر اتفاق بیافتد معضلات شهری مانند ترافیک و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز خود به خود از میان خواهد رفت.
پاکزاد خاطرنشان کرد با کمک سازمان میادین، بازارچه های دایمی توزیع میوه در مناطق دهگانه شهرداری راهاندازی شود تا مردم بتوانند مایحتاج خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.
وی گفت در این صورت بازارچه های موقتی فروش میوه که به صورت داربست در سطح شهر دیده می شود جمع می شوند چرا که این بازارچهها هم سطح شهر را نازیبا نشان می دهند و هم محصولات خود را گرانتر عرضه می کنند.
پاکزاد همچنین بر ارتباط بیشتر اعضای شورای شهر تبریز با مردم تاکید کردو گفت: تعامل شورا با مردم باید خود را در قالب دیدارهای مردمی در مساجد و نشستهای محلی نشان دهد.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: کمیته اجرایی ستاد راهبردی اصلاح نظام اداری ۳۰ برنامه اصلاح نظام اداری را در ۵۰ دستگاه اجرایی به صورت پایلوت در آذربایجان شرقی اجرا می کند.
علیرضا مهرآسا افزود: از آن جا که شهرداری بیشترین خدمات را به شهروندان ارایه می دهد جزو دستگاههایی است که مرکز ثقل برنامه اصلاح نظام اداری است.
وی تأکید کرد: با توجه به گزارش شهرداری، در زمینه سلامت اداری، خدمت رسانی و صیانت از حقوق مردم و در بحثدولت الکترونیک برنامه های خوبی هدفگذاری شده و امیدواریم با تعامل و همفکری آنها را عملیاتی کنیم.