خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

رفتار مسوولان قوا اولین شاخص شناخت حکومت اسلامی است

کد خبر : ۱۷۷۰۷۴

خوشبختانه مسوولان آذربایجان شرقی در رسیدگی به مشکلات مردم کوشا هستند و بنده در طول دو سه روز گذشته شکایت یا درخواستی از طرف مردم درباره مشکلاتشان دریافت نکرده‌ام.

آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: مسوولان قوای سه‌گانه پر و بال نظام هستند و نوع رفتار آنها اولین شاخص شناخت حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله نوری همدانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که روز یکشنبه در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اظهار داشت: پست و مقام امانتی بر گردن مسوولان است که اگر در آن کوتاهی کنند به مردم خیانت کرده‌اند.

وی، دوست داشتن مردم، حسن خلق و برخورد با اخلاق اسلامی، رسیدگی به ضعفا و محرومین، تواضع در برابر مردم و ارتباط نزدیک با مردم را به مسوولان استان توصیه کرد و افزود: خوشبختانه مسوولان آذربایجان شرقی در رسیدگی به مشکلات مردم کوشا هستند و بنده در طول دو سه روز گذشته شکایت یا درخواستی از طرف مردم درباره مشکلاتشان دریافت نکرده‌ام.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود حکومت را مهم‌ترین مساله زندگی انسان‌ها دانست و افزود: در روایات آمده است که زمین هیچ‌گاه خالی از امام و رهبر نبوده و این به خوبی اهمیت مساله امامت و رهبری را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که اهمیت مساله امامت به قدری است که خداوند ابلاغ امامت را شرط اتمام رسالت پیامبر(ص) می‌داند، گفت: رسیدن به مقام والای امامت تابع شرایط و ویژگی‌های خاصی است و هر کسی لایق این مقام نیست.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: گرچه سلسله امامت هیچ‌گاه منقطع نبوده، اما قاعده کلی این است که عهد و پیمان امامت به ظالمان و ستمکاران نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما چندین قرن در این زمینه دچار انحراف شده بود، اما با عنایت و لطف الهی، فقیهی فرزانه و فریادگری پرصلابت به پا خاست و انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: انقلاب اسلامی امام خمینی، سلطه استکبار را باطل کرد و امروز باید خدا را شاکر باشیم که در چنین کشوری زندگی می‌کنیم.

لازم به ذکر است آیت الله نوری همدانی به مناسبت نیمه شعبان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز