خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند

باید تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند
کد خبر : ۱۶۶۴۷۵

ایجاد برند یک بخش مادی و معنوی دارد. ما باید به دنبال ایجاد برند‌های ملی باشیم. بخشی از اقتصاد مقاومتی با مصرف داخلی محقق می‌شود. نسل جدید با برند‌ها زندگی می‌کنند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید برندهای بزرگ داخلی داشته باشیم و تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر جامعه سعادتمند می‌خواهیم باید تولید محور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی ربیعی که در دومین دوره معرفی بر‌ترین شرکت‌ها منطقه آذربایجان در مجتمع پتروشیمی تبریز سخن می‌گفت، افزود: تنها با پول نمی‌توان کشور را اداره کرد. همچنان که دیدیم پول حاصل از فروش نفت در ۸ سال گذشته که با آن می‌توان چندین کشور را ساخت برای کشور ما نتیجه‌ی خاصی نداشت. با پول پاشیدن به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: ثروت ما ۲۳ میلیون شغل موجود در کشور است و ما با چندین ساعت کار کارگران می‌توانیم کشور را بسازیم. ما نباید به حال چین و ژاپن و مالزی افسوس بخوریم. تحلیل گران می‌گویند ما با ظرفیت‌ها و منابعی که داریم می‌توانیم ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم و این منوط به کار و تلاش بیشتر به همراه خلاقیت است.

وزیر کار با تاکید بر لزوم توجه و دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کار، تولید، اقتصاد و فرهنگ گفت: ثروت ما میزان کار در کشور ماست. مردم ما نگران فراهم کردن سفره‌های بی‌دغدغه هستند و آن جز با کار و تلاش بیشتر و پیوند دادن آن با ایده و فکر و و داشتن کارگران ماهر قابل دسترسی نیست.

ربیعی تاکید کرد: ایران ظرفیت جهشی بالایی دارد و امروز به جز کار و تلاش و تولید محور شدن چاره دیگری نداریم. اگر تولید محور بشویم اخلاق هم در جامعه اصلاح می‌شود. کارگر و کار آفرین نمونه باید و کسانی که بیشتر در جامعه کار می‌کنند باید ارزش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: نباید کتاب‌های درسی ما با آب و نان دادن به بچه‌ها شروع شود؛ ما باید برای اینکه کار آفرینی را در جامعه توسعه دهیم، با تغییر فرهنگ آن را عملی کنیم. برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای تولید محور شدن بیشتر است و هر کسی دلش برای آینده کشور می‌سوزد باید به دنبال این موضوع باشد. باید به دنبال مصرف کالاهای ایرانی باشیم؛ مصرف داخلی ما هم ملی نیست حتی شانه و گردوی ما هم چینی شده، انگور مصری و سیب شیلیایی نیز خوردیم، برندهای ما دارند می‌روند، کفش ملی ما یک برند در منطقه آسیا بود، طعم چای ما زمانی در ترکمنستان یک برند بود.

وزیر کار پایان گفت: ایجاد برند یک بخش مادی و معنوی دارد. ما باید به دنبال ایجاد برند‌های ملی باشیم. بخشی از اقتصاد مقاومتی با مصرف داخلی محقق می‌شود. نسل جدید با برند‌ها زندگی می‌کنند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید برندهای بزرگ داخلی داشته باشیم و تلاش کنیم مردم با برندهای ایرانی آشتی کنند.

ربیعی در ادامه در این مراسم از کتاب صنعت و اقتصاد آذربایجان رونمایی کرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز