خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک عنوان شد:

فقدان مهندس ناظر عامل افت کیفیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز

فقدان مهندس ناظر عامل افت کیفیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز
کد خبر : ۱۵۲۸۳۷۲

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فقدان مهندس ناظر باعث افت کیفیت پروژه های عمرانی شهرداری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، گزارش عملکرد عمرانی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه مطابق تکالیف بودجه و مصوب سال ۱۴۰۳ در ابتدای این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در واکنش به گلایه مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از کمبود بودجه،  روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به تاثیر مستقیم بودجه بر فعالیت های این شرکت گفت: این موضوع قابل بررسی است و باتوجه به اینکه در مقطع اصلاح بودجه قرار داریم می‌توان این امر را عملی کرد، چندی از سازمان های شهرداری نیز درخواست افزایش بودجه کرده‌اند.

او ادامه داد: مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در اولین فرصت آنالیز و بررسی دقیق کمبود بودجه، هزینه های جاری و پیشنهاد خود برای تامین بودجه را به شورا ارائه کنند.

در این جلسه همچنین تحقق بودجه جاری و عمرانی شرکت اتوبوسرانی تبریز در ۵ ماه ابتدای سال، مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با انتقاد از اشیا نوری اضافه در سطح شهر گفت: باید از شهرداری پرسید که مبنای ایجاد اشیا نوری و گلدان در سطوح مختلف شهر چیست؟ باید دید چرا تعداد این گلدان ها در شهرداری زیاد است. ما گزارشگر نیستیم ما شورا هستیم و نباید از این گونه مسائل به راحتی عبور کنیم.

او با انتقاد از کیفیت پایین آسفالت ریزی های اخیر گفت: متاسفانه اختلاف سطح در آسفالت‌های جدید کاملا مشهود است. این کم کیفیت ترین آسفالتی است که در طول سالیان اخیر توسط شهرداری به کار گرفته شده است. کمیت کار در وضعیت ایده آل قرار دارد اما کیفیت آسفالت ریزی ها به شدت پایین است.

او ادامه داد: اصلی ترین دلیل این موضوع، فقدان مهندس ناظر در پروژه های عمرانی شهرداری است که جای خالی نظارت به شدت مشهود است.

احد صادقی، دبیر کمیسیون نیز در این رابطه گفت: در طول سالیان اخیر بدون در نظر گرفتن نظر شورا، شهرداری اقدام به جذب نزدیک به هزار نیرو جدید کرده که متأسفانه نیرو تخصصی جذب نشده است.

او ادامه داد: مسئله فقدان نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری در کمیسیون تحقیق و نظارت قابل بررسی است.

رشیدی در این خصوص گفت: فقدان نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در کیفیت اجرای این پروژه ها کاملا مشهود است.

او ادامه داد: این موضوع که ارتباط مستقیمی بر کیفیت اجرای پروژه ها دارد، بار ها در صحن شورا مطرح شده و جا دارد دوباره مطرح شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز