خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت داوران نهایی جایزه ادبی تبریز:

برگزاری جایزه ادبی تبریز در سطح استانی نتیجه بخش‌تر است

کد خبر : ۱۴۹۵۷۳

برگزاری جشنواره زمانی نتیجه بخش خواهد بود که در کنار آن کارگاه‌های متعدد آموزشی برگزار شده و آثار برگزیده و رتبه آور آن در جلسات تخصصی مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد و گرنه برگزاری بی‌برنامه جشنواره ارزش چندانی ندارد.

ایلنا: عضو هیئت داوران نهایی بخش ترکی داستان جایزه ادبی تبریز گفت: برگزاری جشنواره ادبی تبریز در سطح استانی، به مراتب بهتر و نتیجه بخش‌تر از برگزاری آن در سطح کشوری خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر پوررضوی با تاکید بر لزوم تداوم جایزه ادبی تبریز در سال‌های آینده گفت: برگزاری جشنواره زمانی نتیجه بخش خواهد بود که در کنار آن کارگاه‌های متعدد آموزشی برگزار شده و آثار برگزیده و رتبه آور آن در جلسات تخصصی مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد و گرنه برگزاری بی‌برنامه جشنواره ارزش چندانی ندارد.
وی با طرح این سوال که برگزاری این جشنواره چه تغییراتی در شعر و داستان تبریز ایجاد می‌کند، افزود: جشنواره‌ها بایستی خروجی قابل قبولی داشته باشند تا تداوم برگزاریشان را توجیه کنند.
عضو هیئت داوران نهایی بخش ترکی داستان جشنواره ادبی تبریز، با بیان اینکه بخش اعظم آثار رسیده به جشنواره یا از لحاظ زبانی ضعف داشتند و یا از لحاظ محتوایی، اظهار داشت: با این حال وضعیت زبانی آثار به مراتب بهتر از وضعیت محتوایی آن‌ها بود.
پوررضوی، عدم پرداخت به فولکولور و فرهنگ غنی آذربایجان را مهم‌ترین ضعف آثار رسیده به جشنواره دانست و گفت: در آثار رسیده، خبری از ائلمان‌هایی که به فرهنگ و فولکولور آذربایجان عاید باشد، نبود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز