خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان سینما در تبریز:

کیفیت بالای فیلم‌های تولید شده بهترین راهکار برای آَشتی دادن مردم با سینماست

کیفیت بالای فیلم‌های تولید شده بهترین راهکار برای آَشتی دادن مردم با سینماست
کد خبر : ۱۴۳۴۰۹

تبریز و شهرستانهای آذربایجان‌شرقی از پتانسیل بالایی در عرصهٔ هنر سینما برخوردارند و هنرمندان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند اما در این میان بی‌تردید مقوله‌ی‌ِ آموزش که بهترین شیوه برای تعالی این هنر محسوب می‌شود اگر همراه با بهره‌مندی از تازه‌ترین تولیدات این عرصه باشد می‌تواند در ارتقای هنر تاثیرگذار سینما موثر باشد.

ایلنا: یک کارگردان سینما در تبریز گفت: کیفیت بالا و محتوای مطلوب فیلمهای تولید شده بهترین راهکار برای آشتی دادن مردم با سینماست.
به گزارش ایلنا اصغر یوسفی‌نژاد با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در سطح استان‌ها، ‌گفت: این طرح چندین دوره در بعضی استان‌ها همزمان با تهران برگزار شده اما در تبریز که در اکثر زمینه‌ها شهر اولین‌هاست و با توجه به این پیشینه‌ غنی فرهنگی و برگزاری نخستین جشنواره‌ سینمایی پس از انقلاب با عنوان فیلم وحدت در این استان، با کمی تاخیر انجام گرفته، ‌ اما جای خوشحالی است که این کاستی برطرف گردیده و این سد شکسته شده و امکان بهره‌مندی هنرمندان عرصه‌ سینما در استان به طور همزمان از این جشنواره فراهم آمده است.
وی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان جهت ارتقای هنر سینما، افزود: تبریز و شهرستانهای آذربایجان‌شرقی از پتانسیل بالایی در عرصهٔ هنر سینما برخوردارند و هنرمندان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند اما در این میان بی‌تردید مقوله‌ی‌ِ آموزش که بهترین شیوه برای تعالی این هنر محسوب می‌شود اگر همراه با بهره‌مندی از تازه‌ترین تولیدات این عرصه باشد می‌تواند در ارتقای هنر تاثیرگذار سینما موثر باشد.
وی تاکید کرد: امروزه فیلم دیدن به امری سهل‌الوصول تبدیل شده، اما دیدن فیلمی که برای پردهٔ سینما ساخته شده، در داخل سالن سینما، هنوز جای‌گزینی ندارد و در کنار این امتیاز، مواجههٔ بی‌واسطه با آثار تولید شده در یک‌سال می‌تواند دورنمای خوبی از رشد کمی و کیفی سینما ارائه‌کند، که بالطبع در برنامه‌ریزی و تعیین نقشهٔ راه توسط فیلم‌سازان و مسئولان استان مؤثر خواهد شد.
یوسفی‌نژاد با اشاره به نقش برگزاری جشنواره فیلم فجر در گرایش مردم به سینما گفت: امروزه تماشاگران از صد‌ها منبع مختلف بر استانداردهای کیفی فیلم‌سازی در هر دو شاخه‌ تجاری و هنری اشراف دارند و اگر در جشنواره شاهد کیفیت خوب باشند به مصداق مثل «سالی که نکوست…» در طول سال هم با سینما همراه خواهند بود.
وی با اشاره به تاثیر فیلم و سینما در الگوسازی برای جامعه، گفت: تعهد فیلم‌ساز نسبت به خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، مهم‌ترین عامل در تولید فیلم پرمحتواست؛ فیلم‌ساز اگر به مردم و میهن خود عشق بورزد، تعالی باور‌ها و شعور آن‌ها از نظر اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی هم برایش اهمیت می‌یابد و متقابلا مردم هم طبعا‌ً از آثار چنین هنرمندی با آغوش باز استقبال می‌کنند.
وی افزود: این هنر اصیل و برخاسته از درون فیلم‌ساز است که بر دل می‌نشیند و مؤثر می‌شود و بنابراین متولیان فرهنگی با لحاظ کردن ارزش‌های اعتقادی و انسانی، باید به هنرمند اعتماد کنند تا از عمق وجود و براساس باور‌هایش با تماشاگر روبه‌رو شود و فیلم‌سازان هم مؤظفند در کنار تسلط بر زبان سینمایی، آگاهی خود را در مورد مسائل مربوط به ارزش‌ها و معضلات جامعه‌ و موضوعات مورد نظر خود تعمیق بخشند.
وی برگزاری همزمان جشنواره‌ فیلم فجر در تبریز را رویدادی مهم در عرصه‌ هنر استان برشمرد و گفت: هر محفل هنری، زمینه‌ا‌ی‌ست که دیدار هنرمندان و تعامل بیش از پیش آنان را فراهم می‌آورد و این تعاملات منجر به تولید آثاری بهتر می‌شود و برگزاری کارگاه‌ها و جلسات نقد نیز در این راستا بسیار مؤثر خواهد بود.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز