خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

ترویج منش پهلوانی حضرت علی(ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند

ترویج منش پهلوانی حضرت علی(ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند
کد خبر : ۱۳۶۰۵۹

به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت مهدی(عج) آیین ورزش باستانی مشترک استانهای اردبیل و آذربایجانشرقی در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) تبریز برگزار شد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: ورزش باستانی و پهلوانی تنها بازوی توسعه فرهنک و منش پهلوانی در تمامی ورزشهاست و ترویج منش پهلوانی حضرت علی(ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در آیین ورزش باستانی مشترک استانهای اردبیل و آذربایجانشرقی در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) تبریز که به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت مهدی(عج) ئ برگزار شد اظهار داشت: مسائلی که در حوزه ورزش استان وجود دارد باید از طریق فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.
وی اخلاق را در ورزش بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: ورزشکاران ایران اسلامی با برخورداری از اخلاق، معرفت، اخلاص و عزت در مسابقات ورزشی خوش درخشیده‌اند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه مسئولان باید همواره با نگاهی فرهنگی به مسائل نگاه کنند، اضافه کرد: ورزشکاران به تاسی از رفتار و فرمایشات مولای متقیان حضرت علی(ع) می‌توانند با ترویج موضوعات اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش بسیاری از مشکلات ورزش را حل کنند.
اسبقیان افزود: ورزش یک نوع ریاضت بوده و باید توجه شود تا در ورزش هم علاوه بر قهرمانان، پهلوانان نیز تربیت شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تأکید بر رسیدن به حقیقت نفس گفت: حضرت علی(ع) محور حق بودند و زمانی که درب خیبر را از جا کندند آن را امری الهی دانستند لذا قدرت زمانی مفید است که در خدمت معنویت درآید.
اسبقیان با اشاره به اینکه هدف اساسی ورزش تقویت قوای جسمی و روحی است، تصریح کرد: رشد و کامل شدن ورزش نیز باید در هر دو بعد جسمی و روحی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: الگوسازی و جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سمت ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف‌گرا، بصیر، ولایت‌مدار و پهلوان دستاورد تاسی بر حضرت علی(ع) است وی گفت: ورزش یک ابزار مهم تربیتی است و با استفاده از ورزش امروز می‌توان اسلام ناب محمدی را در جهان گسترش داد و ایران می‌تواند پرچم‌دار این حرکت باشد.
وی با اشاره به منش پهلوانی تختی گفت: تنیین خصوصیات اخلاقی، انسانی، پهلوانی و جانمردی جهان پهلوان تختی به جوانان و نوجوانان ضروری است.
اسبقیان افزود: تختی یک پهلوان تمدنی است برای مردم ایران، یک جریان فکری که خاستگاهی حماسی دارد و همه ما امروز باید اخلاق، انسانیت، معنویت، پاکدامنی و پاک چشمی تختی را به جوانان نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تاثیری که منش و مرام تختی بر آحاد مردم ایران داشته، تاثیر شگرفی است که همواره اسوه‌ای ماندگار خواهد ماند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با بیان اینکه، نام نیک و همراه با پهلوانی تختی هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد، اظهار امیدواری کرد جوانان ما با تاسی از منش و اخلاق تختی به عنوان یک شاخص به دنبال نام نیک برای خود باشند و تاسی به این اسوه‌ها نصب العین باشد.
اسبقیان افزود: تختی پرچمدار قبیله ورزش ایران شد و این قهرمان نقش مهمی در مقابله با حکومت استبدادی پهلوی داشت و مردم او را میدان دار قبیله پهلوانان مبارز در راه انقلاب اسلامی ایران می‌دانستند.
وی گفت: جوانان ما بایستی بدانند که چه پهلوانی در میادین ورزشی چه رقتارهایی داشته و برای ما درسهای بزرگی داده‌اند.
اسبقیان افزود: افتخارات و دستاوردهای بزرگ ورزش استان مایه مباهات و بالندگی استان آذربایجانشرقی بوده و بایستی بر این افتخارات بالید و قدردان تلاش اداره ورزش و جوانان و هیاتهای ورزشی بود.
وی با بیان اینکه تمام بشریت و با تمام جایگاه به مفهوم واقعی عاجز درک واقعی شخصیت حضرت علی(ع) هستند افزود: امیر مومنان حضرت علی(ع) مظهر تقوا، دینداری، پهلوانی، مردانگی و قدرت بوده همواره در هر جایگاه و مکان تاثیرگذار و سرنوشت ساز بوده و به قصد غربت و برای رضای خداوند متعال گام برداشته است.
همین گزارش حاکی است به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت مهدی(عج) و با حضور سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، مهدی اسماعیلی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی و جمعی از مسئولین لشگری و دولتی، آیین ورزش باستانی مشترک استانهای اردبیل و آذربایجانشرقی در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) تبریز برگزار شد.
در این آیین باشکوه پس از سخنرانی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و شعرخانی پرداختند.
در ادامه این آیین ورزشکاران باستانی هیاتهای اردبیل و آذربایجانشرقی بطور مشترک به اجرای حرکات باستانی پرداختند.
این مراسم توسط بسیج ورزشکاران سپاه عاشورا و هیات ورزشهای باستانی و کشتی پهلونی آذربایجانشرقی برگزار شد.
در پایان این مراسم سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا مراسم را با دعای خویش به پایان رساندند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز