خبرگزاری کار ایران

نقش مردم در بهره وری و بهینه سازی مصرف آب غیر قابل چشم پوشی است

نقش مردم در بهره وری و بهینه سازی مصرف آب غیر قابل چشم پوشی است
کد خبر : ۱۳۵۹۹۹۶

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: استفاده بهینه از منابع در زمینه فرهنگ مصرف آب و افزایش بهره وری آبی، باید به کمک رسانه ها به بهترین شکل فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آبفای آذربایجان شرقی، ابراهیم عباسپور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ریحان صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری اول خردادماه با عنوان "روز بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی" این روز را یادآور ضرورت استفاده حداکثری و موثر از آب  دانست و بر نقش موثر مردم در تحقق اهداف تعیین شده در نامگذاری اول خرداد به نام بهره وری و بهینه سازی مصرف در کشور، جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و کمک به حفظ محیط زیست تاکید کرد.

وی با تبریک این روز به همه فعالان این عرصه در حوزه های مختلف کشور، از برنامه های گسترده شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری همچون سنوات گذشته، در راستای بهره وری و استفاده هرچه بهتر از منابع آبی استان خبر داد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات پیشگیرانه خود برای جبران کسری آب شرب کلانشهر تبریز با برنامه ریزی های مناسب کوتاه و بلند مدت انجام می دهد تا شهر مشکلی در تامین آب شرب نداشته باشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: منابع تامین کننده آب شهرستان تبریز از 4 منبع خط آبرسانی زرینه رود 55 درصد، خط آبرسانی نهند 13 درصد، چاه ها ( هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) 31 درصد و قنوات 1 درصد تامین می شود که 69 شهر با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر شهری و 2760روستا را پوشش می دهد .

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل بارش کم میزان ذخایر سدها به پایین ترین حد خود رسیده است و در صورت عدم بارش باران موثر در این فصل با مشکل شدید تامین آب روبرو خواهیم شد.

عباسپور تصریح کرد: ما برای شهر به شهر و شهرستان به شهرستان برنامه عمل تعریف می‌کنیم تا در مدت زمان مشخص و عید سال بعد کارهای لازم انجام شود تا در گذر از پیک مصرف سال بعد جوابگو باشیم.

وی از مردم و ساکنان استان آذربایجان شرقی خواست الگوی مصرف آب را رعایت کرده و از آب شرب فقط برای مصارف ضروری مانند شرب و بهداشتی استفاده کنند و از مصرف آن برای مصارف غیرضروری از جمله شستن خودرو، فرش و سایر موارد خودداری کنند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص جایگزینی آب صنعت با پساب تاکید کرد: توسعه بازچرخانی آب در فرآیندهای صنعتی و مصارف با هدف کاهش برداشت از منابع آبی و تغذیه آبخوان های آبرفتی از پساب می باشد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ما جزء استان های صنعتی است و صنایع زیادی در خود جای داده و به این دلیل آب مصرفی در این حوزه جزء بیشترین موارد مصرف می باشد بنابراین شرکت آب وفاضلاب استان با اجرای این طرح( جایگزینی آب صنعت با پساب ) می خواهیم مشکلی در تامین آب شرب مردم در آینده وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز