خبرگزاری کار ایران

انتقاد شورای شهر تبریز از جذب نیروی جدید در مترو ؛

مدیر خلافکار توبیخ می شود / کمالی: امسال بحران ناترازی گاز داریم؛به صرفه ترین کار ساخت نیروگاه جدید است

مدیر خلافکار توبیخ می شود / کمالی:  امسال بحران ناترازی گاز داریم؛به صرفه ترین کار  ساخت نیروگاه جدید است
کد خبر : ۱۳۱۷۵۳۰

اعضای شورای شهر تبریز، با انتقاد از جذب نیروی جدید در مجموعه قطار شهری خواستار توبیخ مدیرانی شدند که با وجود آگاهی از ممنوعیت جذب نیرو مجوز صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، طبق دستور جلسه اول یک صد و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز، نادر کمالی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در تشریح عملکرد این مجموعه با بیان اینکه عملیات اجرایی گاز استان از سال ۶۹ آغاز شده و تاکنون ۸۰۰ هزار مشترک دارد، گفت: امسال بحران ناترازی گاز داریم و بهترین حالت مصرف بهینه است، ترکیه امروز در کنار مرزهای ما می‌خواهد گاز را ۴۰ سنت خریداری کند اگر هر خانواده صرفه جویی کند علاوه بر 3 میلیون مترمکعب صرفه جویی می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز در دنیا بعد از آمریکا، مربوط به روسیه و چین، ایران است، گفت: خط قرمز ما مصرف خانگی است و اگر مشترکی ۱۵ درصد صرفه جویی کند ۴۵ درصد از هزینه‌هایش را کاهش می دهد.

کمالی با اشاره به وضعیت آلایندگی نیروگاه تبریز، ضمن اشاره به اینکه نیروگاه تبریز نیروگاهی قدیمی است که از چهل سال پیش آغاز به فعالیت کرده و از سال ۸۳ از گاز استفاده می کنند، ضمن تاکید بر مشکلات مازوت سوزی نیروگاه تبریز گفت: تلاش می کنیم در نیروگاه از گاز استفاده کنیم ولی تامین گاز در تراز منفی و امکان استفاده از گاز مشکل است، به صرفه ترین کار این است که به فکر ساخت نیروگاه جدید مانند نیروگاه هریس باشیم.

طبق دستور جلسه دوم، حکیمه غفوری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای  کلانشهر تبریز به عنوان نماینده شورای نظارت بر فرهنگسراهای مشارکتی انتخاب شد.

در ادامه جلسه، احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، به ارائه گزارش اقدامات این کمیسیون از ابتدای سال دوم دوره ششم تاکنون پرداخت و گفت: اصلی‌ترین مسئله روز تبریز مدیریت آب خام است که تا اتمام خودِ شبکه آب خام ۲۴۰ کیلومتر مانده و باید مشخص شود این مسئله چند ساله تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: بازارچه‌های محلی تبریز مورد غفلت قرار گرفته، با بودجه ۱۴ میلیاردی تعیین شده فقط می توان دو بازارچه در سطح شهر تبریز ساخت.

صادقی همچنین با تاکید بر اینکه، باید برای خرید تجهیزات و ماشین آلات توجه بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: لندفیل مرکز دفن تبریز باید تکمیل شود و در خصوص خرید باکس‌ها ۳۵ درصد موفق به خرید شده‌ایم، در رابطه با موضوع آتش نشانی نیز باید به افزایش شیرها در محلات توجه شده و استفاده از مسیریاب هوشمند برای آتش نشان ها هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

روح الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی، با انتقاد از برخی اقدامات پشت پرده در مجموعه قطار شهری تبریز گفت: هفته گذشته در مراسمی یک نفر گفت دو ماه قبل در مترو جذب شده‌ام کی تبدیل وضعیت خواهیم شد؟ در حالیکه مدیرعامل مترو می گوید به ما نگفتند که ممنوعیت جذب وجود دارد. لیست افرادی که جذب شده‌اند موجود است و کسی که به آنان مجوز داده باید محکوم و تکلیف ۳۱ نفر تا آخر این هفته مشخص شود.

دهقان نژاد با بیان اینکه حتی اعضای شورا هم حق ندارند تبدیل وضعیت کنند، تاکید کرد: مدیری که با آگاهی ممنوعیت جذب نیرو این کار را انجام داده باید توبیخ شود.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز، در پاسخ به این انتقاد روح االله دهقان نژاد گفت: نیروی جدیدی به مترو وارد نشده، با تصور اینکه کارها حجمی است و به مناقصه گذاشته و ظرفیت را تکمیل کرده‌اند، یک شرکت در مناقصه برنده شده و از این ظرفیت استفاده شده است.

در ادامه جلسه، روح االله رشیدی، دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، با اشاره به عملکرد موفق شهرداری تبریز در جمع آوری وانت بارها گفت: برخی دستورالعمل‌ها باید شفاف شود که دقیقا بعد از جمع آوری چه اتفاقی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز