خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

مدیریت استراتژیک و علمی راهکار اساسی در مدیریت شهری است

مدیریت استراتژیک و علمی راهکار اساسی در مدیریت شهری است
کد خبر : ۱۲۷۶۸۲

روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز گرامی داشته شد.

ایلنا: شهردار تبریز بر ضرورت استفاده از هوش استراتژیک در مدیریت شهری از دانشجویان به عنوان مدیران آینده شهری نام برد تا از این طریق راه برای ارتقاء هرچه بیشتر مدیریت شهر هموار شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در مراسم روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز با اشاره به لازمه حرکت هوشیارانه، افزود: حرکت جامعه امروز باید بر مبنای اطلاعات و ارتباطات باشد و لازمه اطلاعات و ارتباطات مطالعه است.
وی با تأکید بر مدیریت علمی خاطر نشان کرد برخلاف مطالعات گذشته که مدیریت را فقط تلفیقی از علم و تجربه بیان می‌کردند، اظهار داشت: محققان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از مدیریت، ژنتیکی است و شجاعت و جسارت در کنار علم و تجربه باید مبنای مدیریت امروزی باشد.
شهردار تبریز با اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی و لزوم همگام سازی خود با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی بیان کردند: امروزه رسیدن به یک چشم انداز متعالی در شهرداری باید بر اساس چشم الکترونیکی و ساختار الکترونیکی باشد.
وی تصریح کرد یکی از راههای ارتقاء مدیریت شهری استفاده از خدمات الکترونیکی و بسترسازی مناسب جهت مدیریت استراتژیک و علمی در مدیریت شهر است.
نجفی همچنین به اهمیت تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی مردم از شهرداری تأکید کرده و نقش دانشجویان و جوانان را در علمی نمودن خدمات شهرداری بسیار مهم ارزیابی کرد.
امروز درخت تناور جنبش دانشجویی در تمامی زمینه‌ها سرآمد است
در ابتدای این مراسم رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به عنوان طلیعه و آغازگر جنبش‌های دانشجویی، بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد علیه دولت دکتر مصدق حرکت دانشجویی ۱۶ آذر مطلع مبارکی بر جنبش دانشجویی بوده است.
رضا خلیلی با ادای احترام به مقام شهدای این روز افزود: خون این شهیدان درخت تناور آگاهی و رهایی بخشی برای جامعه علمی را آبیاری نمود و امروزه در بررسی تاریخ این سرزمین این حرکت، الهام بخش جنبش‌های دانشجویی در جریان پیروزی انقلاب و به ویژه قیام مردم تبریز در روز ۲۹ بهمن بود. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان تبریز به عنوان پیش قراولان نهضت‌های عدالت خواهی نقشی برجسته و پیشتاز ایفا نمودند.
وی همچنین به نقش جنبش‌های دانشجویی در جبهه‌های جهاد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در جنگ تحمیلی دانشجویان ایثارگر و از خود گذشته دانشکده فنی دانشگاه تبریز علاوه بر حضور در جبهه‌ها با تهیه تجهیزات پشتیبانی و علمی، توانمندی‌های خود را هرچه بیشتر به اثبات رساندند.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز تصریح کرد: خوشبختانه امروزه درخت تناور جنبش دانشجویی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی همواره سرآمد و تأثیرگذار بوده و در حماسه‌های حضور و مراسم ملی مذهبی نقش پررنگی داشته و باعثحرکت بدنه ملت به سمت اهداف متعالی گردیده است. اکنون وظیفه ماست که ادامه دهنده این جنبش باشیم.
در پایان این مراسم از تعدادی از دانشجویان بر‌تر علمی و اخلاقی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز تجلیل شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز