خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی تراکتورسازی تبریز:

با وجود تحریم‌ها، تولیدات تراکتورسازی دو برابر شده است

با وجود تحریم‌ها، تولیدات تراکتورسازی دو برابر شده است
کد خبر : ۱۲۴۱۹۳

هیئت بلندپایه کارگری حزب الله لبنان به همراه جمعی از فعالان کارگری و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی از مجتمع تراکتوسازی تبریز بازدید کردند.

ایلنا: معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی تراکتورسازی تبریز گفت: تراکتورسازی تبریز از قبل تحریم‌ها کمترین آسیب را دیده است.

به گزارش ایلنا محمد جواد دلفکار که در بازدید هیئت بلندپایه کارگری حزب الله لبنان از این کارخانه سخن می‌گفت افزود: هرچند با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم ولی به یاری خداوند متعال و تلاش کارگران تولید ما دو برابر شده و توانسته‌ایم بخشی از قطعات خارجی تراکتور را در داخل تولید کنیم.

وی با معرفی این مجتمع تولیدی گفت: مجموعه تراکتورسازی تبریز با دارا بودن ۱۵ شرکت شامل ۸ شرکت واقع در مجتمع ۴۰۰ هکتاری خود، یک شرکت در ارومیه، یک شرکت در کردستان، ۲ شرکت خارجی در ونزوئلا و تاجیکستان، ۲ شرکت تجاری در ترکیه و عراق، ۲۰۰ نمایندگی و خدمات فروش داخل کشور و همچنین ۲۰۰ تأمین کننده قطعات تراکتور در داخل و خارج کشور فعالیت داشته و نقش مهمی را در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران دارد.

دلفکار با بیان اینکه کیفیت و قیمت مناسب تراکتورهای تولیدی تراکتورسازی تبریز موجب شده تا خواهان زیادی برای تولیدات آن در کشورهای مختلف جهان از جمله قاره آفریقا و کشورهای منطقه وجود داشته باشد افزود: خوشبختانه یا متاسفانه محصولات خود ما در عراق رقیب خود ماست بدین معنی که به دلیل پایین بودن قیمت از نرخ صادراتی، تولیدات ما قاچاق می‌شود و اخیرا در سفری که به اربیل عراق جهت ایجاد نمایندگی تراکتورسازی داشتم می‌توانم بگویم که محصولات تراکتورسازی با تمام افتخار در این کشور می‌درخشد.

دلفکار افزود: این شعار نیست چرا که در آنجا تراکتورهای تولیدی کارخانه باشکند کشور ترکیه با قطعات ایرانی عرضه می‌شد و از طرفی تولیدات آن‌ها قابل رقابت با تراکتورهای تراکتورسازی هم نیستندچرا تولیدات کشور ما بسیار ارزان‌تر ارایه می‌شود.

وی در ادامه از حزب الله لبنان به عنوان خط مقدم دنیای اسلام در برابر صهیونیسیم یاد کرد و گفت: ما از حزب الله لبنان به خاطر ایثارگری‌هایشان حمایت می‌کنیم و مقاومت آنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل اسرائیل به عنوان افتخار دنیای اسلام باقی خواهد ماند.

ارتباطات میان تشکل‌های کارگری ایران و لبنان توسعه می‌یابد

دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز در این بازدید از کارخانه تراکتورسازی به عنوان یکی از واحدهای تولیدی که با کارنامه درخشان خود در امر صادرات و تولیدات ملی مایه افتخار استان آذربایجان شرقی و ایران اسلامی است یاد کرد و گفت: تراکتورسازی تبریز با تولید تراکتورهای با کیفیت و با قیمت مناسب آوازه کشورهای اسلامی شده است.

کریم صادق‌زاده سفر هبئت کارگری لبنان به استان آذربایجان شرقی را زمینه ساز گسترش ارتباط میان تشکل‌های کارگری دو کشور دانست و گفت: در راستای اهداف بلند جامعه کارگری این ارتباطات به منظور تبادل افکار و تجارب ادامه خواهد داشت.

همین گزارش حاکی است هیئت بلندپایه کارگری حرب الله لبنان به دعوت خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با تشکل‌های کارگری این استان، استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز از اماکن تاریخی تبریز نیز بازدید خواهند کرد.

در این هیئت سید هاشم سلهب مسئول دفتر تشکیلات کارگری حزب الله لبنان، حاج علی یاسین رییس اتحادیه کارگران الوفاء، حاج اسامه الخنساء دبیرکل اتحادیه کارگران وفاء، ناصر یوسف نزال دبیرکل اتحادیه کارگران حمل و نقل دریایی در لبنان، فصیل طه مسئول امور مالی تشکیلات کارگری حزب الله لبنان، نواف سلهب عضو اتحادیه کارگران حزب الله لبنان حضور دارند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز