خبرگزاری کار ایران

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

دبیرخانه مشترک تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی تشکیل شد

دبیرخانه مشترک تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی تشکیل شد
کد خبر : ۱۰۸۲۴۷

تحقق مطالبات کارگری با انسجام میان تشکل‌های سه گانه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، مجمنع نمایندگان و کانون انجمن‌های صنفی کارگری صورت می‌گیرد.

ایلنا: معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تشکیل دبیرخانه مشترک تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فتحی که در گردهمایی اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کشور در سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه تحقق مطالبات کارگری با انسجام میان تشکل‌های سه گانه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، مجمنع نمایندگان و کانون انجمن‌های صنفی کارگری صورت می‌گیرد گفت: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی با ایجاد یک دبیرخانه مشترک میان این سه تشکل گام موثری در این زمینه برداشته شده و انسجام خاصی برای رفع مشکلات کارگران میان تشکل‌های کارگری وجود دارد.
وی هرگونه بهره وری در محیط‌های کار و تولید و کارگری منوط به فراهم بودن محیط آرام و مناسب و یک سیستم سالم در روابط صنفی و میان کارگران و کارفرمایان دانست و گفت: در تحقق این موضوع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش مهمی دارند که در بین تشکلات کارگری شوراهای اسلامی کار با قدرت چانه زنی بالا، توان عملی بالا و تعاملات سازنده توانسته‌اند در جهت رفع مشکلات کارگران به خوبی گام بردارند و بر همین اساس حمایت از شوراهای اسلامی کار در سرلوحه فعالیت‌های ما قرار دارد.
فتحی با اشاره به اهمیت روابط کارگر و کارفرما گفت: اگر این روابط متقابل و با احترام باشد باعثاقدامات موثری در توسعه صنعت و تولید خواهد شد به طوری که توجه به مشکلات به یک ارتباط موثر و سازنده و همکاری و آرامش صنفی منجر و درصورتی که از آن دوری جسته شود سبب اعتراضات خواهد شد.
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی کار با نظارت و برنامه ریزی توانسته‌اند باعثکاهش بسیاری از مشکلات شوند گفت: این تشکل کارگری در بحثروابط بین کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف پشتیبان ما هستند.
فتحی با تأکید بر اینکه دولت می‌خواهد در بحثاختلافات بین کارگر و کارفرما فقط جنبه نظارتی داشته باشد گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به این هدف دست یابیم و ما می‌خواهیم مشکلات بین کارگر و کارفرما در گام نخست در داخل خود کارگاه و سپس در یک محیط مناسب دیگری با حضور و ایفای نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خاتمه پیدا کند.
فتحی تثبت اشتغال را یکی از سرلوحه‌های برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: تسهیل میان روابط کار با هماهنگی تشکلات کارگری و کارفرمایی در مرحله دیگر کار ما قرار دارد و پس از آن به دنبال تحقق سرمایه گذاری هدفمند برای پایداری هستیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز