خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

هنوز برای اعلام پایان یافتن بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران زود است

هنوز برای اعلام پایان یافتن بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران زود است
کد خبر : ۱۰۴۹۹۵

روستاهای دورافتاده مناطق زلزله زده نیاز به توجه مضاعف دارند. / تسریع در بازسازی مساجد مناطق زلزله زده خواست اصلی زلزله زدگان است.

ایلنا: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حل مشکلات بهداشتی و تامین آب و گاز مناطق زلزله زده تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در حاشیه دیدار از روستاهای زلزله زده اورنگ، رشت آبادجدید و قدیم در شهرستان اهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل عدم اتمام ساخت واحدهای مسکونی، مشکلات تامین آب و گاز و همچنین مشکلات عدیده بهداشتی زلزله زدگان، هنوز برای اعلام پایان یافتن بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران زود است گفت: متاسفانه در بسیاری از این واحد‌ها اسکلت و چاردیواری ساخته شده و هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام وجود ندارد و کارهایی از قبیل نازک‌کاری، برق‌کشی، سفید‌کاری و… انجام نشده است.
وی با بیان اینکه بازسازی مساجد مناطق زلزله زده خواست اصلی زلزله زدگان در دیدارهای صورت پذیرفته بود ادامه داد: با وجود تبلیغات صورت گرفته درباره بازسازی مساجد و مدارس، در مناطق مورد بازدیدی همچون روستای اورنگ که در زمان ایام پس از زلزله توسط مقام معظم رهبری مورد بازدید قرار گرفته بود مسجد آن به طور کامل ساخته نشده و مدارس منطقه نیز هنوز بازسازی نشده است.
عضو شورایعالی کمیسیون حقوق بشراسلامی با اشاره به اینکه مساجد محل عبادت و آرامش معنوی مردم می‌باشند و بایستی در کنار ساخت و ساز سایر بنا‌ها مورد توجه قرار گرفته و بازسازی شوند افزود: انتظار داریم متولیان امر در بحثبازسازی مساجد مناطق زلزله زده نیز همچنان که در سایر پروژه‌ها کار‌ها را به نحو شایسته انجام می‌دهند در بحثمساجد نیز با کمک مردم، خیران و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانند در کمترین زمان ممکن مساجدی در خور شأن این مراکز معنوی و دینی بسازند.
وی با بیان اینکه خدمات ارزشمند صورت پذیرفته در مناطق زلزله زده لازم بوده ولی ناکافیست ادامه داد: نقش بی‌بدیل خیران در بازسازی اماکن عمومی از جمله در ساخت مساجد، مدرسه، حمام، کتابخانه و سایر مکان‌ها بسیار قابل توجه می‌باشد لذا لازم می‌دانم از این طریق از خدمات خیران در این خصوص قدردانی نمایم.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که هنوز بازسازی به اتمام نرسیده و کارهای زیادی در مورد احداثزیرساخت‌ها و نیز اتمام اماکن دامی باقی مانده در این مناطق بسیار است افزود: امیدوارم دولتمردان تدبیر و امید بتوانند با تدبیر و دادن امید به مردم منطقه نواقص موجود را برطرف نمایند.
وی با بیان اینکه روستاهای دورافتاده مناطق زلزله زده نیاز به توجه مضاعف دارند افزود: متاسفانه در تعدادی از روستاهای دورافتاده مناطق زلزله زده کار بخصوصی صورت نپذیرفته و هنوز تعدادی نتوانسته‌اند نسبت به ساخت اماکن مسکونی اقدام نمایند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه نسبت به احداثطرح هادی و مسجد روستای اورنگ و نیز اصلاح پیچ خطرناک جاده اصلی در مابین سد ستارخان و روستای رشت آباد قدیم تاکید کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز