خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

حجم سیب تولیدی آذربایجان شرقی، توسعه صنایع فرآوری را الزامی ساخته است

حجم سیب تولیدی آذربایجان شرقی، توسعه صنایع فرآوری را الزامی ساخته است
کد خبر : ۱۰۴۸۳۴

آذربایجان شرقی رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است. / ۴۰ درصد از مجموع این محصول دراختیار کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره قرار گرفته، بعد از فرآوری به بازارهای مصرف عرضه و۶۰ درصد آن، علاوه بر پوشش دهی به بازارهای استانی و کشوری و همچنین به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در سال ۹۱، با تولید بیش از ۳۸۷ هزار تن سیب، بعد از آذربایجان غربی رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده و در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار هکتار از سطوح باغی این استان به باغات سیب اختصاص دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: ۴۰ درصد از مجموع این محصول دراختیار کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره قرار گرفته، بعد از فرآوری به بازارهای مصرف عرضه و۶۰ درصد آن، علاوه بر پوشش دهی به بازارهای استانی و کشوری و همچنین به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
وی ادامه داد: شهرستان‌های مراغه، میانه، اهر و مرند از اصلیترین تولید کنندگان محصول سیب در استان بوده شهرستان مراغه از نظر سطوح باغات سیب با دارا بودن نزدیک به ۱۰ هزار هکتار باغ این محصول، رتبه اول را حائز و از نظر میزان تولید، بعد از شهرستان اهر رتبه دوم استانی را داراست.
محمدیان با تاکید به این موضوع که تولید سیب با توجه به افزایش سطوح باغات آن در استان از سیر صعودی بر خوردار و در مقایسه با سال ۹۰ و طی یک سال تولید آن افزایش یافته است افزود: سازمان در راستای توسعه استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در بخش کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان در افزایش درآمد ناشی از تولید و زمینه سازی برای ارتقا سطح کمی و کیفی تولید محصولات با تاکید به بازاریابی و صدور محصولات به خارج از کشور، تلاش خود برای افزایش مراکز فرآوری وصنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات باغی، بخصوص محصول سیب را در شهرستان‌های تولید کننده عمده این محصول آغاز کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این سازمان در نظر دارد علاوه بر جلب و جذب سرمایه گذار در این بخش، ایجاد و راه اندازی این مراکزرا عملی و با توجه به افزایش چشمگیر تولید سیب در استان، علاوه بر جلو گیری از افت قیمت و تضرر تولید کنندگان، راه را برای افزایش تولید محصولات فرآوری شده بخش هموار و زمینه اشتغال مولد را فراهم نماید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز