نماینده کارگران کارخانه شهاب:
سیاهنمایی كالای داخلی، ابزار تبلیغ واردكنندگان است

خلاصه: «تبلیغات عامل اصلی خرید برندهای خارجی در کشور است و یكی از روشهای تبلیغی، سیاه نمایی درباره کیفیت محصولات ارزانتر داخلی است تا به این طریق گرانی محصولاتشان را توجیه كنند.»
یكی از نمایندگان کارگری در کارخانه شهاب گفت: وادرات بی رویه محصولات مشابه تولید داخل و تبلیغات گسترده توسط صدا و سیما و همچنین در سطح شهر، موجب كاهش توان رقابت از تولید کنند گان داخلی شده است.
این فعال كارگری كه نخواست نامش فاش شود با اعلام كاهش تولید محصولات کارخانه شهاب، به ایلنا گفت: واردات بی رویه کالاهای خارجی در سالهای اخیر تاثیرات منفی بسیاری بر فروش محصولات این کارخانه و به تبع اشتغال كارگران گذاشته است.
او با اشاره به اینكه 420 کارگر کارخانه شهاب نگران امنیت شغلیشان هستند، افزود: تعطیلی چرخه های تولید موجب تشدید این نگرانی و در ادامه مشکلات اجتماعی ناشی از آن میشود.
به گفته این كارگر كارخانه شهاب، بخش قابل توجهی از محصولات وارداتی، امکان تولید در داخل كشور را دارند که این مقدار می تواند زمینه اشتغال بسیاری از کارگران بیکار را فراهم کند.
نماینده کارگران کارخانه شهاب ادامه داد: با وجود آنكه کیفیت محصولات کارخانه شهاب (تولید کننده انواع تلویزیون و مانیتور) در حد محصولات مشابهه خارجی و در برخی موارد از كیفیت بیشتری برخوردارند، اما تمایل خریداران داخلی به سمت محصولات خارجی است.
او همچنین یکی دیگر از عوامل کاهش فروش محصولات این کارخانه را كاهش توان مالی خریداران عنوان کرد و افزود: تبلیغات عامل اصلی خرید برندهای خارجی در کشور است و یكی از روشهای تبلیغی، سیاه نمایی درباره کیفیت محصولات ارزانتر داخلی است تا به این طریق گرانی محصولاتشان را توجیه كنند.
این کارگر در خاتمه عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری مطلوب و بی توجهی به بخش تولید از سوی دولت را مهمترین عامل بحران در واحد های تولیدی داخلی دانست و اظهار کرد: ضروری است ساختار و سیستم اقتصادی ترمیم شده و سرمایه گذاری در حوزه تولید با بینش توسعه اقتصادی و اجتماعی همراه باشد.