خبرگزاری کار ایران

رحمانی در دفاع از برنامه‌های خود:

اتاق بحران را تبدیل به اتاق پیگیری خواهم کرد/ به انجام سفرهای استانی با برنامه و هدف اعتقاد دارم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۶۰

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین وظیفه من تثبیت اشتغال و تولید است من از اتاق بحران استفاده نمی‌کنم بلکه آن را تبدیل به اتاق پیگیری خواهم کرد و با استفاده از توان بخش خصوصی و مجلس این روند را ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون رفت.

رحمانی گفت: بخشی که قرار است من در آنجا خدمت کنم ۳۰ درصد اقتصاد، ۳۳ درصد اشتغال و ۴۴ درصد بخش مولد اقتصاد را بر عهده دارد از سوی دیگر وجود ۸۵ هزار واحد صنعتی، سه میلیون واحد صنفی و نزدیک به ۱۰ هزار معدن همگی باعث شده که این وزارتخانه تاثیر زیادی بر زندگی مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبری بیان کردند که اگر می‌خواهید مشکلات اصلی مردم همچون اشتغال و تورم حل شود راه‌حل آن تولید است. کشور ما دارای ظرفیت‌های زیادی است و اگر بتوانیم از آنها خوب استفاده کنیم می‌توان ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم داد.

رحمانی افزود: آقایان صادقی و بیگدلی برنامه‌های مرا نقد کردند که برخی از آنها کارشناسی بود و برخی موارد در اسناد بالادستی وجود داشت فرمایشات رهبری ابلاغیه‌های ریاست جمهوری که ۱۸ مورد آن ماموریت اختصاصی و هشت مورد از آن عمومی بوده صادر شده و وظیفه وزیر پیگیری این امور است.

وی افزود: من برای راهبری بخش صنعت ۵۷ برنامه، معدن ۲۹ برنامه، تجارت و بازرگانی ۴۹ برنامه دارم که اینها را نمی‌شد در این برنامه‌ای که به مجلس ارائه دادم ذکر کرد.

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به سابقه حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: من ۱۲ سال از این طرف تریبون نگاه می‌کردم و حالا قرار است از طرف دیگر تریبون نگاه کنم این تجربه گرانبهایی است و اگر انتخاب شدم به طور حتم در کمیسیون‌ها حضور پیدا خواهم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و تثبیت اشتغال صادرات، معدن و بازرگانی برنامه‌هایی را دارم که البته اینجا به عمد صادرات را از بازرگانی جدا کردم و می‌خواهم با استفاده از فرصتی که دارم این برنامه‌ها را تشریح کنم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مهمترین وظیفه من تثبیت اشتغال و تولید است من از اتاق بحران استفاده نمی‌کنم بلکه آن را تبدیل به اتاق پیگیری خواهم کرد و با استفاده از توان بخش خصوصی و مجلس این روند را ادامه خواهم داد. مردم از ما توقع معجزه ندارند بلکه انتظار دارند با تمام قوا و پرهیز از هر‌گونه تنش فعالیت کنیم.

وی افزود: در حوزه تثبیت اشتغال برنامه‌ای مدونی را طرح کردیم که یکی از بخش‌های آن نوسازی و بازسازی صنایع تولیدی خواهد بود این موضوع از قبل در وزارتخانه شروع شده و ما می‌خواهیم به صورت مدون‌تری آن را پیگیری کنیم.

رحمانی ادامه داد: ما باید از تحریم‌ها فرصت‌سازی کنیم و یکی از این فرصت‌سازی‌ها داخلی کردن کالاهایی بود که پیش از این از خارج وارد می‌کردیم ما در ۱۰ سال آینده نیاز به ۴۰ هزار واگن داریم و ما از همین الان برنامه نوسازی واگن‌های تجاری را اجرا کرده‌ایم. از سوی دیگر در سه سال آینده ۲۳۰ هزار کشنده و کامیون نوسازی خواهد شد که تمام این عوامل باعث اشتغال و تولید خواهد شد.

وی افزود: امروز مواد اولیه واحدهای حساس را باید تامین کنیم که برنامه آن تدوین شده است.

رحمانی خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد و واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: آقایان در جریان مشکلات واحدهای تولیدی هستند و من با آنها صحبت کردم که امروز بخش تولید ما نیاز به نقدینگی چند برابر نسبت به ماه‌های قبل دارد که باید آن را تامین کرد.

 

وی اضافه کرد: برنامه‌های حوزه‌های پتروشیمی و خودرو و... را نمی‌شد همه را اینجا آورد اما برای همه اینها برنامه داریم. برای بحث خوردرو نیز برنامه‌های تحول‌آور داریم تا با قیمت مناسب عرضه شود. در حوزه بازرگانی برنامه‌ای داریم و مدیریت تحریم و رصد آثار تحریم از برنامه‌های ماست. ما در وزارتخانه ستاد عملیاتی ایجاد خواهیم کرد و استفاده از فرصت‌‌های جدید را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به برنامه‌هایی در حوزه اقدامات پیشگیرانه گفت: برای تامین کالاهای اساسی رئیس‌‌جمهور هم گفتند که ما در بهترین وضعیت ذخیره‌‌سازی قرار داریم. ما با وزارت جهاد هماهنگ می‌شویم و بنا نیست که ناهماهنگ باشیم. با همه دوستان ارتباط خواهیم داشت که مردم هم این را ببینند. ما در تعاونی‌ها و شبکه اصناف امکانات کم‌‌نظیری داریم و پروژه تامین لجستیک کشور برای اولین بار انجام شده و با ۵۵ برنامه عملیاتی آن را انجام می‌دهیم. 

رحمانی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای اقشار آسیب‌‌پذیر اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم و برای تولید و بازرگانی هم مربوط می‌شود که مدیران ما آنلاین بتوانند امورات را کنترل کنند.

وی با شاره به برنامه‌هایی برای بخش خصوصی گفت:‌ من اعتقاد دارم یک مدیر در شرایط جدید و در شرایط تحریم حتما باید از توان مردم استفاده کند. از بخش خصوصی نیز این حداکثر استفاده را می‌توانیم داشته باشیم. ما با اتاق اصناف هر هفته جلسه داشتیم. همه باید آماده‌‌باش باشند و همه باید پای کار باشند و کار به دست مردم بدهیم.

وزیر پیشنهادی صمت با تاکید بر ضرورت انجام صادرات برای کشور تصریح کرد: کشورهای همسایه ما بالای ۱۵ میلیارد دلار واردات دارند و سهم ما زیر پنج درصد است که می‌توانیم این را به ۱۰ درصد برسانیم و قابل دستیابی هم هست.

رحمانی با بیان اینکه اگر این مطالبات و اقدامات به سرانجام برسد به ازای هر یک میلیارد دلار می‌توان یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: همچنین استان‌های مرزی و بازارچه‌‌های مرزی پتانسیل افزایش اشتغالزایی را دارند و می‌‌توان از ظرفیت کوله‌بران و ته‌لنجی‌ها برای رشد اشتغال استفاده کرد.

وی با اشاره به سیاست مبارزه با فساد ابراز داشت: نمایندگان مجلس به شرایط زندگی بنده و پاکدستی اشاره داشتند و معتقدند باید با فساد مبارزه جدی داشت و فساد سازمان‌‌یافته در وزارت صمت معنی نخواهد داشت.

وزیر پیشنهادی وزارت صمت اضافه کرد: بنده به انجام سفرهای استانی با برنامه و هدف اعتقاد دارم و برنامه‌‌های استانی به تمام مناطق کشور انجام می‌‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز