خبرگزاری کار ایران

کنگره اتحادیه‌های کارگری بریتانیا مطرح کرد:

کارگران تنها باید چهار روز در هفته را کار کنند/ ۱.۴ میلیون نفر هفت روز در هفته کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۰۹۸

کنگره اتحادیه‌های کارگری بریتانیا (TUC) اعلام کرد که کارگران باید تنها چهار روز در هفته کار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، کنگره اتحادیه‌های کارگری بریتانیا (TUC) خواستار قانونی شدن طرحی شده است که بر مبنای آن کارگران تنها باید تنها چهار روز در هفته را کار کنند.

استدلال TUC این است که «فناوری‌های نوین موجبِ افزایش میزان بهره‌وری شرکت‌ها و کاهش زمان لازم برای کار در هفته شده است». بر این اساس نباید از دستمزد کارگران کاسته شود. 

یورونیوز گزارش داده است که «فرانسیس او گریدی»، دبیرکل TUC اعلام کرده است: «در قرن ۱۹ اتحادیه‌ها برای هشت ساعت کار در روز مبارزه می‌کردند. در قرن ۲۰ ما توانستیم حق داشتن دو روز تعطیلی در هفته و دریافت دستمزد برای تعطیلات را به دست بیاوریم.»

او گریدی تاکید کرده است: «من معتقدم که در قرن جدید می‌توانیم خواست خود مبنی بر چهار روز کار در هفته آنهم با پرداخت دستمزد مناسب را عملی کنیم. اکنون زمان آن است تا ثروتی که به کمک فناوری‌های نوین به دست می‌آید میان همگان تقسیم شود و به آنهایی که در راس قرار دارند اجازه داده نشود تا این ثروت را برای خود جمع کنند.»

تحقیقات اتحادیه کارگری بریتانیا نشان داده است که بیش از ۱.۴ میلیون نفر از شهروندان این کشور در حال حاضر هفت روز در هفته و بیش از ۳.۳ میلیون نفر نیز بیش از ۴۵ ساعت در هفته کار می‌‌‌‌‌‌‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز