خبرگزاری کار ایران

نیک‌اقبالی خبر داد:

تبادل دانشجو و اساتید دانشگاه بین ایالت امسک روسیه و کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۸۲۳

جلسه تبادل‌نظر اقتصادی و گردشگری با حضور مسئولان استانی و هیئت همراه روسی عصر چهارشنبه در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عصر چهارشنبه هیئت اقتصادی روسی از نمایشگاه تولیدات محصولات کشاورزی و غذایی، ماهی‌های سردابی، میوه‌ها، گل رز، تولیدات شرکت‌های مواد غذایی کوبودنا، زردبند و سینره  دیدن کردند.

پژمان نیک‌اقبالی گفت: پس از این بازدید ، جلسه تبادل نظر اقتصادی و گردشگری و تبادل دانشجو و اساتید بین دو ایالت امسک و استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پیش‌نویس موافقت‌نامه تبادل استاد و دانشجو توسط وزیر اقتصاد ایالت امسک خانم «فادینا اکسانا» برای مطالعه و بررسی مسئولان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تحویل مسئولان امر داده شد تا به زودی ترجمه و مورد مطالعه رئسای دانشگاه استان واقع شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزیر اقتصاد ایالت امسک برجستگی این ایالت در زمینه تحصیلات دانشگاهی و علمی را طبق متد روز برشمرد.

نیک‌اقبالی گفت: همچنین در زمینه گردشگری تبادل اطلاعات خوبی با خانم اکسانا و هیئت همراه صورت گرفت و پتانسیل‌های آب و هوایی، جغرافیایی، گردشگرپذیری، گاز و نفت، زیرساخت‌های فرودگاه‌ها، راه‌ها، جاده‌ها و راه آهن و اقلین استان مورد بحث و گفت‌وگو واقع شد.

وی افزود: علاوه بر عنوان نمودن برتری‌های چهارفصل بودن مناطق گردشگری استان، پیشنهاد سرمایه‌گذاری و ساخت هتل در مناطق گردشگری استان نیز از پیشنهادات اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بود که هیئت روسی برای مطالعه فرصت‌ها و جذب سرمایه‌گذار در بحث هتل‌سازی مناطق گردشگری استان توافق به عمل آورد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هیئت روسی در سفر سه روزه خود از استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق گردشگری، برای ایجادتبادل فرصت‌های اقتصادی و تجاری بازدید به عمل خواهند آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز