خبرگزاری کار ایران

تصاویر/ نیروهای ویژه مخوف جهان

نیروهای ویژه، آموزش‌دیده‌ترین و توانمندترین نیروهای نظامی یک کشور هستند که تمرینات به شدت سختی را از سر می‌گذرانند.

به گزارش ایلنا، نیروهای ویژه آموزش دیده ترین و توانمند ترین نیروهای نظامی یک کشور هستند. هر کشوری توانمندی های نیروهای ویژه خودرا به رخ دیگر کشورها می کشد. این نیروها تمرینات به شدت سختی را از سر می گذرانند که فقط برای این طراحی شده که جان سخت ترین و بهترین ها در آنها دوام بیاورند.

 

این فهرست ترتیب خاصی ندارد و فقط به معرفی نیروهای ویژه برخی کشورها پرداخته است

 

نیروی ویژه ی پاکستان (SSG) :

در خود پاکستان این نیروها را به خاطر سربند خاص خود با نام لک لک های سیاه می شناسند. آنها روزانه تمرینات سختی را از سر می گذرانند که شامل رژه ۶۰ کیلومتری در ۱۲ ساعت و طی کردن ۹ کیلومتر با تمام تجهیزات در ۵۰ دقیقه می باشد.

در اکتبر ۲۰۰۹ لک لک های سیاه با یورش بردن به یک ساختمان دولتی که توسط اعضای القاعده تسخیر شده بود ۳۹ نفر گروگان را نجات دادند.

4587451_770 

 

نیروی ویژه ی اسپانیا :

این نیروهای ویژه که از سال ۱۹۵۲ با متد نیروهای ویژه ی انگلستان یعنی SAS ها تعلیم می بینند یکی از بزرگترین نیرو های ویژه دوزیست دنیا هستند (یعنی هم در دریا و هم در خشکی عملیات انجام می دهند). ورود به این نیروها چنان سخت است که میانگین قبول نشدن آزمون ورودی آن ۷۰ ال ۸۰ درصد اعلام شده است.

4587452_976

نیروها آلفای روسیه :

این گروه که در سال ۱۹۷۴ تحت نظارت کا.گ.ب برای عملیات های ضد تروریستی تشکیل شد یکی از بهترین و تعلیم داده شده ترین نیروهای ویژه در دنیاست. البته این گروه در سال ۲۰۰۲ به علت اینکه باعث کشته شدن ۱۲۹ نفر از گروگان های گروگانگیری معروف تئاتر مسکو شد زیر انتقاد های شدید قرار گرفت و اعتبار خود را خدشه دار کرد.

4587453_823 

 

نیروهای ضد تروریسم فرانسه (GIGN) :

تعداد خیلی کمی از نیروهای ضد تروریسم در جهان هستند که توانایی رقابت با این گروه را داشته باشند. این گروه که پخش عکس اعضای آن در فرانسه جرم محسوب می شود از سال ۱۹۷۳ که سال تاسیس آن می باشد تا به الان ۶۰۰ نفر را از چنگ تروریست ها زنده نجات داده اند. یکی از عجیب ترین ماموریت های این گروه به سال ۱۹۷۹ بر می گردد که در میجد جامع شهر مکه گروگانگیری می شود و سه نفر از بهترین های این گروه قبل از شروع عملیات به اسلام روی می آورند تا بتوانند وارد مکه شوند.

4587454_170

نیروی ویژه ی هوایی بریتانیا (SAS) :

این گروه ویژه که در اوایل جنگ جهانی دوم برای عملیات های خاص به وجود آمد یکی از بهترین نیروهای ویژه جهان محسوب می شود. شعار این گروه این است که "چه کسی جرات دارد برنده شود".

 4587455_116

 

نیروی ویژه ی قایقی بریتانیا :

این گروه که معادل گروه یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا محسوب می شود پوشش دهنده ی فعالیت های SAS ها محسوب می شود. پروسه ی انتخابی این گروه شامل تمرینات استقامتی طاقت فرسا، تمرینات نظامی در جنگل های بارانی و هچنین سنجش میزان تحمل در بازجویی را شامل می شود و برای عضویت فقط دوبار شانس دارید و نه بیشتر.

4587456_409 

 

یگان ویژه ی نیروی دریایی آمریکا:

این نیروها چنان سخت گیرانه آموزش می بینند که ادعا دارند می توانند با نیروی دریایی آمریکا رقابت کنند. این نیروها قبل از آنکه تمریناتشان شروع شود باید بتوانند رکورد هایی را ثبت کنند. از جمله، در ۲ دقیقه ۷۲ بار شنا بروند، در همین زمان ۶۰  دراز نشست انجام دهند، ۷ کیلومتر را در ۳۰ دقیقه بدوند و ۱۰۰۰ متر را در زیر ۲۰ دقیقه شنا کنند.

4587457_169

 

کد خبر : ۳۷۴۸۹۴