خبرگزاری کار ایران

مقام‌های وزارت دفاع آذربایجان:

ارمنستان در شبانه‌روز گذشته، ۱۱۲ بار آتش‌بس قره‌باغ را نقض کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۰۸۰

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان امروز –دوشنبه- اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بار آتش‌بس را در سراسر منطقه ناگورنو-قره باغ نقض کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به  نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ارمنستان در شبانه‌روز گذشته، ۱۱۲ بار آتش‌بس را در سراسر مسیر ارتباطی در منطقه جدایی‌طلب ناگورنو-قره‌باغ نقض کرده است.

در این بیانیه آمده است: «به رغم حصول توافق ترک خصومت، روز گذشته ۱۱۲ مورد نقض آتش‌بس از سوی ارمنستان در کل مسیر ارتباطی قره باغ ثبت شده است.»

نیروهای مسلح آذربایجان نیز در اقدامی تلافی‌جویانه، ۱۱۴ بار به مواضع ارمنستان حمله کرده‌اند.

آذربایجان جمهوری خودمختار ناگورنو-قره‌باغ را که عمده جمعیت آن ارمنی‌تبار هستند، به رسمیت نمی‌شناسد و ارتش دفاعی آن را بخشی از نیروهای مسلح ارمنستان می‌داند.

خشونت‌ها در منطقه قره باغ از تاریخ دوم آوریل تشدید شد. باکو و ایروان یکدیگر را به تحریک خصومت‌هایی که منجر به تلفات در هر دو کشور شد، متهم می‌کنند.

ارمنستان و آذربایجان از سال ۱۹۸۸ میلادی که منطقه خودمختار ناگورنو-قره‌باغ از جمهوری سوسیالیستی آذربایجان جدا شد، درگیر جنگ با یکدیگر هستند. این منطقه پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد. این جدایی موجب یک مناقشه جدی شد و نهایتاً به آتش‌بسی که در سال ۱۹۹۴ با حمایت روسیه به امضا رسید، منجر شد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز