خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی فیلم "برادرم خسرو" مطرح شد:

ایده اولیه فیلم؛ خودکشی عموی دوقطبی‌ام بود

کارگردان برادرم خسرو گفت: خودکشی عموی دوقطبی‌ام باعث شد قصه‌ای دراماتیزه شده با نیم‌نگاهی به بیماری دوقطبی بنویسم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای فیلم "برادرم خسرو" ساخته احسان بیگلری ظهر امروز (بیستم بهمن ماه) در برج میلاد برگزار شد.

کارگردان فیلم در ابتدای نشست گفت: ایده این فیلم را از عمویم گرفته‌ام که سال‌ها قبل خودکشی کرد. بعدها فهمیدند که گرفتار بیماری دوقطبی بوده و کسی در آن دوران متوجه بیماری او نشد و در شرایطی قرار گرفته که خودکشی کرد.

وی ادامه داد: این فضا همیشه در ذهن من وجود داشت و دوست داشتم قصه‌‌ای دراماتیزه شده با نیم نگاهی به بیماری دوقطبی بنویسم.

منتقد حاضر در جلسه با بیان اینکه سینمای ایران درحال پوست‌اندازی است؛ گفت: این پوست‌اندازی در سینمای ایران توسط اشخاص رخ داده و به هیچ عنوان نتیجه مدیریت فرهنگی و جشنواره نیست و متعلق به جوانان فیلمساز است.

هنگامه قاضیانی درباره حضور در این فیلم گفت: من جزو آخرین کسانی بودم که به گروه تولید فیلم اضافه شدم و پس از سال‌ها در کاری حضور پیدا کرد که به سلیقه من خیلی نزدیک است. جدا از فیلمنامه باید بگویم که فضای تولید فضای درست و انسانی بود.

سعید ملکان درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: بعد از "ابد و یک روز"  این فیلم دومین فیلمی است که با کارگردان‌های فیلم اولی کار می‌کنم اما باید بگویم که اگر شهاب نبود قطعا این فیلم ساخته نمی‌شد چراکه شهاب حسینی به عنوان سرمایه‌گذار و بازیگر در این فیلم حضور داشت.

ناصر هاشمی بازیگر هم در ادامه این نشست گفت: پس از خواندن فیلمنامه بحث‌هایی متعددی درباره روند داستان انجام دادیم. گاهی بازیگر تنها یک نقش را بازی می‌کند اما در برخی موارد نقش را کشف می‌کند و من در این فیلم ناصر را کشف کردم چون شخصیتی بود که به هیچ عنوان اجازه دخالت در امور شخصی‌اش را نمی‌داد و درعین حال خسرو هم همین ویژگی را داشت به همین دلیل در کنار هم قرار گرفتن این دو باعث ایجاد تنش می‌شد که به نظرم این تنش به خوبی از آب درآمده است.

وی ادامه داد:  از شهاب حسینی برای سرمایه‌گذاری در این فیلم تشکر می‌کنم چراکه پولی را که می‌خواست برای تبلیغ از یک کالا به دست آورد خرج سینما کرد و از فیلمسازان فیلم اولی حمایت کرد.

جواد یحیوی نیز درباره کم‌کاری‌هایش گفت: اگر به من اجازه بدهند کار می‌کنم. اخیرا به من اجازه داده شده که در تئاتر و سینما بازی کنم. فیلمنامه خوب برادرم خسرو و شرایط کار عالی برای من انگیزه‌ای شد تا نقش مرتضی را بازی کنم.

در پایان کارگردان فیلم از همه عوامل و شهاب حسینی که در این فیلم بدون گرفتن دستمزد حاضر شد و همه توانش را گذاشت؛ تشکر کرد.

کد خبر : ۳۴۵۷۰۵