یک فعال صنفی کارگران دریایی خلیج فارس خبر داد:
استفاده از دریانوردان هندی در شرکتهای ایرانی

شرکت کشتیرانی ایران – هند، تمام کارگران ایرانی خود را که بر روی عرشهٔ کشتیهای این شرکت مشغول به کار بودهاند را مرخص کرده است و فقط از کارگران هندی استفاده میکند.
عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی (مرکز خلیج فارس) از تعدیل کارگران ایرانی شرکت کشتیرانی ایران – هند به دلیل آنچه «فرار این شرکت از پرداخت حقوق و مزایای آنان» خواند خبر داد.
غلامرضا زنگی اهرمی در این باره به ایلنا گفت: شرکت کشتیرانی ایران – هند، تمام کارگران ایرانی خود را که بر روی عرشهٔ کشتیهای این شرکت مشغول به کار بودند به دلیل فرار از پرداخت حقوق و مزایا به آنان مرخص کرده است و فقط از کارگران هندی استفاده میکند.
وی ادامه داد: این در حالی است که ۵۱ درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و تنها ۴۹ درصد آن به هندیها تعلق دارد.
این فعال کارگری افزود: سابقا کارگران این شرکت به صورت چرخشی و به نسبت ۶۰ به ۴۰ بر روی عرشهٔ کشتیها کار میکردند. به این ترتیب که یک سال، ۶۰ درصد کارگران ایرانی بودند و ۴۰ درصد مابقی هندی و سال دیگر این نسبت برعکس بود.
زنگی اهرمی با تاکید بر تكرار این روند در دریای خزر اظهار داشت: متاسفانه در دریای خزر نیز با همین مساله مواجه هستیم. شرکت دریای خزر وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی از نیروهای روسی بر روی عرشهٔ کشتیهای خود استفاده میکند.
عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در پایان از متوقف شدن ۱۳۰ کشتی در لنگرگاههای بندر عباس و خور موسی خبر داد.