جذب سرمایهگذار راهآهن میانه - تبریز بهزودی نهایی میشود

محور ریلی میانه – بستان آباد – تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز – تهران و کاهش زمان سفر به حدود ۵.۵ ساعت می شود.
برای تامین مالی خط ریلی میانه – تبریز موافقتنامه کمیسیون ترک تشریفات گرفته شده و هم اکنون در صدد تامین فاینانس آن هستیم که امیدوارم در تابستان این کار انجام شود و پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به ضرورت احداث راه آهن دو خطه ۲۰۰ کیلومتری در حال احداثمیانه - تبریز، اطهار کرد: ۱۸۰ کیلومتر از این مسیر ریلی درحال زیر سازی است که دستور آغاز عملیات زیر سازی ۲۰ کیلومتر باقی مانده در شهر تبریز نیز صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این خط ریلی قابلیت برقی شدن را دارد که می تواند سرعت آن را به ۲۰۰ کیلومتر برساند، تصریح کرد: برای تامین مالی خط ریلی میانه – تبریز موافقتنامه کمیسیون ترک تشریفات گرفته شده و هم اکنون در صدد تامین فاینانس آن هستیم که امیدوارم در تابستان این کار انجام شود و پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
محور ریلی میانه – بستان آباد – تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز – تهران و کاهش زمان سفر به حدود ۵.۵ ساعت می شود.
این مسیر دارای ۹ ایستگاه است که در پایان به ایستگاه سراسری راه آهن تبریز می رسد. حمل ۳ میلیون تن بار و جابجایی ۴.۵ میلیون نفر مسافر در سال از اهداف پیش بینی شده برای این پروژه هستند.
مسیر ریلی میانه – تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر دارای ۷ دستگاه تونل، ۲۱ دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۰۰ کیلومتر برای قطارهای باری است.
بنابراین گزارش در مسیر تهران تبریز سالانه ۱۵ میلیون مسافر در حال تردد هستند که سهم حمل ونقل جاده ای در این جابجایی حدود ۹۴ درصد، حمل و نقل هوایی ۴ درصد و ریلی ۲ درصد است.
در حال حاضر مسافت جاده ای تهران – تبریز ۵۹۷ کیلومتر و مسافت راه آهن این دو شهر ۷۳۶ کیلومتر است.