در دومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو مطرح شد؛
"ورق خودرو” در مدار توسعه؛ افزایش 2.5 برابری تولید خط اسیدشویی

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ضمن انتقاد از سیاستهای نادرست واردات ورقهای فولادی، از ظرفیتهای بالای داخلی در تولید محصولات کیفی سخن گفت و به تشریح برنامههای توسعهای شرکت در حوزه گالوانیزه خودرو و خط اسیدشویی پرداخت.
حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازرگانی ایلنا با اشاره به توانمندیهای صنعت فولاد کشور در تولید محصولات با کیفیت بالا، گفت: در حالحاضر عمده شرکتهای فولادی کشور با رعایت استانداردهای کیفی بینالمللی فعالیت میکنند و ممیزی محصولات حتی توسط نهادهای خارجی انجام میشود که این موضوع نشان میدهد ما در بحث کیفیت به جایگاه قابل قبولی رسیدهایم و توانستهایم محصولات قابل رقابت با نمونههای جهانی به بازار عرضه کنیم.
وی افزود: متأسفانه در سال گذشته شاهد تصمیمگیریهای نادرستی در حوزه واردات بودیم که منجر به ورود حجم زیادی از ورقهای گالوانیزه و سرد به کشور شد؛ این در حالی است که ظرفیتهای تولید داخلی نه تنها پاسخگوی نیاز بازار است بلکه امکان صادرات این محصولات نیز وجود دارد. با این حال، به دلیل نبود تعرفههای کنترلی مؤثر، این واردات بیرویه باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، بویژه شرکتهای فعال در حوزه گالوانیزه و ورق سرد، دچار چالشی جدی شوند و بخشی از ظرفیتهای خود را از دست بدهند.
خط دوم گالوانیزه خودرو در راه است
مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری درباره برنامههای توسعهای شرکت اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون صنعت خودروسازی کشور و نیاز این صنعت به محصولات جدید، ما نیز در شرکت برنامهریزی کردهایم تا خط دوم گالوانیزه خودرو را در افق سه ساله راهاندازی کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله مذاکرات فنی و قراردادی با شرکتهای دارای تکنولوژی هستیم تا بتوانیم این پروژه را به مرحله نهایی برسانیم و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم. هدف ما تأمین نیازهای خودروسازان در سالهای آینده و حضور پررنگتر در بازار رقابتی داخلی است.
افزایش تولید در خط اسیدشویی تا ۵۰۰ هزار تن
شجاعی درباره دیگر طرحهای توسعهای شرکت گفت: خط اسیدشویی که یکی از بخشهای جدید شرکت محسوب میشود، امسال توانایی تولید ۲۲۰ هزار تن انواع محصولات اصلی را دارد و بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، قصد داریم سال آینده این میزان را به ۵۰۰ هزار تن برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق منحنی رشد تعیینشده برای این خط، هدفگذاری تولید بلندمدت بهگونهای انجام شده که هم نیاز داخلی را پاسخ دهد و هم زمینه صادرات را فراهم کند و امیدواریم با تحقق این اهداف، نقش مؤثرتری در زنجیره تأمین صنعت خودرو و سایر صنایع پاییندستی ایفاء کنیم.