خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در تذکر شفاهی:

توزیع انرژی در سطح ملی عادلانه نیست/ در بعضی مناطق در طول ۳ روز تنها ۱ ساعت آب دارند

توزیع انرژی در سطح ملی عادلانه نیست/ در بعضی مناطق در طول ۳ روز تنها ۱ ساعت آب دارند
کد خبر : ۱۴۹۱۴۳۸

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان اینکه توزیع انرژی در سطح ملی عادلانه نیست، گفت: در بعضی مناطق مردم تنها در طول ۳ روز تنها ۱ ساعت آب دارند و این امر موجب نگرانی مردم شده و به اعتماد آنها نسبت به نظام آسیب وارد می کند.

به گزارش ایلنا، عباس بیگدلی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی، درخصوص گزارش وزیر نیرو درباره مدیرت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال گفت: در رابطه با موضوع قطعی برق کشور و آسیب های زیادی که این امر به کشاورزان وارد کرده است باید بگویم که حدود ۲۵ هزار هکتار از باغات شهرستان تاکستان استان قزوین در معرض نابودی قرار گرفته‌اند و نیاز مند توجه ویژه وزیر نیرو دارند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم در حوزه کشاورزی مدیریت انرژی به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار شود. توزیع انرژی در سطح ملی به صورت عادلانه انجام نمی‌شود. متاسفانه در برخی از مناطق چاه‌های زیادی متعلق به یک نفر با مسافت بسیار پایین وجود دارد، از سوی دیگر چاه‌هایی وجود دارد که هزاران نفر از آن ارتزاق می کنند.

وی افزود: به دلایل متعدد مدیریت انرژی در برخی از مناطق هوشمند نشده و این امر سبب ظلم به کشاورزان شده است. ضمن اینکه عدم تأمین زیرساخت‌ها و احداث نیروگاه‌ها در گذشته به این مهم دامن زده و موجب ضرر و زیان باغداران و کشاورزان شده است. لذا در این حوزه نیز نیازمند تجدید نظر وزارت نیرو هستیم و تنها راه آن در کوتاه مدت واگذاری مدیریت انرژی و منابع به استان‌ها و شهرستانها است.عدم مدیریت آب و همچنین عدم بهره‌مندی از انرژی پاک نیز مورد انتقاد بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان اینکه مشکلات تأمین آب شرب در بعضی روستاها موجب نگرانی مردم شده است، عنوان کرد: در بعضی مناطق مردم تنها در طول ۳ روز تنها  ۱ ساعت آب دارند و این امر موجب نگرانی مردم شده و به اعتماد آنها نسبت به نظام آسیب وارد می کند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای نهضت آب رسانی با استفاده از ظرفیت های ملی قرارگاه امام حسن ع و مولدسازی اضافه کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید نسبت به سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای دارای تنش استفاده کنیم. حل این مشکل در کوتاه مدت می تواند موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز