خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

اعتراضِ پرستاران شرکتی اورژانس مشهد به شیفت‌های اجباری

اعتراضِ پرستاران شرکتی اورژانس مشهد به شیفت‌های اجباری
کد خبر : ۱۴۱۷۲۱۷

پرستاران شرکتیِ اورژانس پیش بیمارستانی مشهد که به دلیلِ کمبودِ نیرو مجبورند در ماه ۱۵ شیفت ۲۴ساعته کار کنند، می‌گویند: حقوق مهرماه را با تاخیر بیست روزه شب گذشته دریافت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران شرکتیِ اورژانس پیش بیمارستانی مشهد در تماس با خبرنگار ایلنا، از تداوم مشکلاتِ خود گفتند. 

این پرستاران که به دلیلِ کمبودِ نیرو مجبورند در ماه ۱۵ شیفت ۲۴ساعته کار کنند، می‌گویند: کمبودِ نیرو و حجم زیاد مأموریتها، فشارِ کار ما را به قدری سنگین کرده است که گاهی حتی در طول ۲۴ ساعت فرصت نماز و نهار و اجابت مزاج هم نداریم، چه برسد به خواب و استراحت! 

آن‌ها می‌گویند: فشار کار به قدری زیاد است که بعد از ۲۴ ساعت شیفت، برای آنکه سرپا بایستیم باید ۲۴ ساعت استراحت کنیم و روز بعد دوباره شیفت اجباری داریم. این چرخه تا آخر ماه تکرار می‌شود و ما حتی فرصتِ وقت گذراندن با خانواده خود را هم نداریم. 

این پرستاران همچنین به حقوق پایین خود معترض هستند و می‌گویند: با این شرایط سخت کاری سرماه باید منتظر باشیم و ببینیم همین چندرغاز حقوق‌مان را به موقع پرداخت می‌کنند یا نه؟! 

آن‌ها به تأخیر در پرداخت حقوق معترض هستند و می‌گویند: حقوق مهرماه را با تاخیر بیست روزه شب گذشته دریافت کرده‌ایم. 

این پرستاران می‌گویند: قانون بهورزی و فوق‌العاده ویژه که تحت عنوان رفاهی به کارکنان شرکتی در برخی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت نمی‌شود این در حالی است که تعداد شیفتِ کاری‌مان بسیار زیاد و دریافتی‌مان هم بسیار ناچیز است. 

آن‌ها می‌گویند: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پرستاران شرکتی بیمارستان قانون بهورزی اجرا می‌شود ولی برای پرستاران شرکتی اورژانس پیش بیمارستانی اجرا نمی‌شود. 

پرستاران شرکتیِ اورژانس پیش بیمارستانی مشهد می‌گویند: این تبعیض و بی‌عدالتی باعث نارضایتی و کاهش انگیزه کاری همکاران شده است. 

آن‌ها در پایان از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ مشهد می‌خواهند تا با اجرای قانون بهورزی به این تبعیض پایان دهند و بخشی از مشکلاتِ معیتشیِ آن‌ها را با اجرای این قانون حل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز