خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

25 طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۱۹

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان زمینه فعالیت طرح های افتتاحی را 21 تعاونی تولیدی (14 مورد صنعتی و 7 مورد کشاورزی)و 4 تعاونی خدماتی بیان کرد وگفت: 10 طرح در مناطق شهری و 15 طرح در مناطق روستایی قرار دارد همچنین 8 طرح تعاونی افتتاحی نیز مخصوص بانوان است.

به گزارش ایلنا، یوسف شعبانی گفت: در دولت مردمی سیزدهم رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اشتغال و رونق و احیای تعاونی ها استوار است که خوشبختانه در سال جاری با راهبری این رویکرد درهمدان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

شعبانی به توسعه و ایجاد شرکتهای تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: طی نه ماهه سالجاری نیز 28 تعاونی در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و ... با 260 نفر عضو تشکیل شد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه اولیه این تعاونی‌ها بیش از یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این تعداد اعضای تعاونی در استان 107 نفر زن و 153 نفر مرد هستند که با بهره‌برداری و افتتاح این طرح‌ها زمینه ایجاد 273 فرصت شغلی در همدان فراهم می‌شود.

شعبانی به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی همدان امسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ‌های تزیینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود 38 میلیون دلار ارز وارد کشور کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان به حمایت از شرکت‌های تعاونی در استان از طریق رفع مشکلات مالی و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود 591 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی در حال توسعه، ایجادی و مشکل دار در کارگروه های تخصصی استان به تصویب رسیده و در حال انجام مراحل بانکی جهت دریافت این تسهیلات می باشند.

شعبانی با بیان اینکه مدیریت و راهبری برنامه‌های توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف و توسعه این شرکت‌ها کمک کند، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمند سازی آنان طی سال جاری 19000 نفر ساعت آموزش‌هایی در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی به صورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است.

شعبانی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان همدان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد یک هزار و ۳۹۷ طرح توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست های دولت دانست و یادآور شد: پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است، گفت: یک هزار و ۳۵۴ نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق مراکز کاریابی‌های استان همدان مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: طی 10 ماهه سال جاری، تعداد یک هزار و 926 مورد مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و تعداد اشتغال مجدد مقرری بگیران در این مدت نیز برابر 911 مورد بوده است.

 شعبانی از کاهش 56 درصدی در زمان‌های رسیدگی هیأت‌های تشخیص نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در مدت مذکور، بالغ بر 5هزار و 139 دادخواست به ادارات تابعه این اداره کل ارسال و بالغ بر 5هزار و 107 رای از سوی هیأت‌های تشخیص مستقر در ادارات تابعه این اداره کل صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز