خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارکنان شرکتی علوم پزشکی آبادان از کسر حقوق و مزایا/ بخشنامه‌ اخیر کمیته مالی دانشگاه ابطال شود

انتقاد کارکنان شرکتی علوم پزشکی آبادان از کسر حقوق و مزایا/ بخشنامه‌ اخیر کمیته مالی دانشگاه ابطال شود
کد خبر : ۱۳۲۵۷۹۹

تعدادی از کارکنان شرکتی و حجمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نگران اجرای بخشنامه جدید برای کاستن حقوق و مزایا و خدمات رفاهی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان قرارداد شرکتی و حجمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که به عنوان پرستار، ماما، کارگر خدماتی و تاسیساتی و نگهبان در بخش اداری و فوریت‌های پزشکی در بیمارستان‌های «شهید بهشتی و طالقانی» آبادان، «شهید معروفی زاده» شادگان، «حضرت زینب (س)» اروند کنار و بیمارستان «حضرت ولیعصر (عج) خرمشهر» و سایر درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت و درمان مشغول کارند، نسبت به بخشنامه اخیر کمیته مالی «معاونت توسعه مدیریت و منابع» برای کاهش حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی خود اعتراض دارند و می‌گویند بایستی بخش‌هایی از این بخشنامه در عین شفاف‌سازی، ابطال شود.

این کارکنان خواستار پاسخگویی مقامات دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند و می‌گویند که با سیاست کاهش حقوق و خدمات رفاهی موافق نیستند.

معترضان با غیرقانونی خواندن این بخشنامه، گفتند: دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دلیل کمبود بودجه و اعتبار، اقدام به صدور یک بخشنامه ۱۷بندی کرده که بندهای نخست این بخشنامه مربوط به کاهش اضافه‌کاری‌ها، مزایای رفاهی، ذخیره مرخصی‌های سالانه و پرداخت حداقلی حق لباس و چند آیتم دیگر نیروهای شرکتی می‌شود.

آن‌ها با بیان اینکه مسئولان برای جبران کسور مالی دانشگاه دیواری کوتاه‌تر از کارکنان شرکتی پیدا نکرده‌اند، می‌گویند: اخیرا حسابهای مالی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای بررسی صورت‌های مالی مسدود شده است. در عین حال حداقل کسورات مالی فقط یکی از بیمارستانهای زیر مجموعه علوم پزشکی آبادان در بیمارستان شهید بهشتی ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

 پرسنل علوم پزشکی آبادان همچنین می‌گویند: براساس بخشنامه‌ای که تدوین شده و به تمام بیمارستانهای زیر مجموعه ابلاغ شده، معاونت مالی دانشگاه از بهمن ماه جاری، دستور به کاهش حقوق و سایر مزایای قانونی و رفاهی کارکنان داده است؛ درحالیکه انتظار می‌رفت برای جبران و ترمیم حقوق کارکنان فکری اندیشیده شود.

کارکنان شرکتی و قرارداد حجمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواستار لغو این بخشنامه هستند و می‌گویند: به جای ابلاغ بخشنامه‌های ریاضتی، راهکارهای ترمیم معیشت در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز