خبرگزاری کار ایران

بررسی رابطه بین قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۱۶

در بازار ارزهای دیجیتال عوامل مختلفی می‌توانند روی روند رمزارزها تأثیرگذار باشند. تحلیل رمزارز‌های مختلف نشان می‌دهد که برخی از ارزهای دیجیتال با یکدیگر ارتباط دارند. ارتباط بین رمزارزها به‌گونه‌ای است که تغییر در روند قیمتی یک رمزارز موجب تغییر قیمت ارز دیگر می‌شود. بیت کوین به‌عنوان لیدر ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و رمزارزهای مختلفی با آن ارتباط دارند.

قیمت رمز ارز اتریوم می‌تواند تحت‌تأثیر قیمت بیت کوین قرار بگیرد‌ باتوجه‌به تحقیقات مختلفی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، ضریب همبستگی اتریوم و بیت کوین به‌ طور متوسط 0/9 بود که بیشترین میزان وابستگی به بیت کوین را نشان می‌داد. این موضوع به این معنی است که قیمت ارز دیجیتال اتریوم بیشتر از سایر رمزارزها به بیت کوین وابسته است؛ بنابراین باتوجه‌به تأثیر بیت کوین بر روند اتریوم لازم است روند قیمتی بیت کوین بررسی شود.

 به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یا معامله‌گر در بازار ارزهای دیجیتال بررسی و تحلیل بیت کوین به‌عنوان پادشاه سایر کوین‌ها یک اصل مهم و ضروری است. در ادامه مقاله به بررسی ارتباط قیمت ارز اتریوم و بیت کوین خواهیم پرداخت و مفهوم همبستگی را نیز به طور کامل توضیح می‌دهیم.

بررسی ارتباط قیمت اتریوم با قیمت بیت کوین

در خصوص ارتباط قیمت اتریوم و بیت کوین نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از تحلیلگران بر این عقیده هستند که ازآنجایی‌که بیت کوین به‌عنوان لیدر و ارزی تأثیرگذار در این بازار محسوب می‌شود روند قیمتی آن می‌تواند بر نمودار قیمت اتریوم مؤثر باشد. بر اساس این عقیده، با بررسی نمودارهای مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که در دوره زمانی خاص کاهش قیمت بیت کوین در  تغییر قیمت اتریوم و برخی از دارایی‌های دیگر مؤثر بوده است؛ بنابراین تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال به‌خصوص تأثیر آن بر قیمت ارز اتریوم کاملاً طبیعی است و وابستگی بین اتریوم با بیت کوین وجود دارد.

 همبستگی بین عملکرد بیت کوین و اتریوم به میزان قابل‌توجهی است. در واقع اتریوم در بین سایر ارزهای دیجیتال بیشترین همبستگی را با بیت کوین دارد. ازآنجایی‌که بیت کوین پادشاه است معمولاً بقیه ارزهای دیجیتال از آن تبعیت می‌کنند و به دلیل اینکه که همبستگی اتریوم با بیت کوین زیاد است، قیمت ارز اتریوم تحت‌تأثیر مستقیم قیمت بیت کوین قرار می‌گیرد. تحلیلگران زیادی بر این باور هستند که قیمت بیت کوین از جمله عوامل مهمی است که در بازارهای ارز دیجیتال باید مورد بررسی قرار بگیرد و به‌عنوان یک فاکتور اساسی در نوسانات بازار محسوب می‌شود.

تحلیلگران دیگری اما بر این عقیده هستند که قیمت ارز دیجیتال اتریوم از بیت کوین پیروی نمی‌کند. بررسی نمودار تکنیکال اتریوم نشان‌دهنده این است که در برخی از موارد الگوی حرکتی یکسانی با بیت کوین مشاهده شده است. اما  تحلیلگران معتقدند که اتریوم از بیت کوین پیروی نمی‌کند و تنها تغییرات لحظه‌ای بین قیمت بیت کوین و اتریوم دیده می‌شود.

بررسی رابطه بین قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم

 از سوی دیگر با بررسی قیمت آنلاین اتریوم به این نتیجه رسیده‌اند که تنها زمانی که قیمت بیت کوین به مقدار قابل‌توجهی افزایش یابد، ارزش اتریوم نیز زیاد می‌شود؛ بنابراین همبستگی مثبت یا منفی بین این دو ارز تا حدودی وجود دارد. اما هیچ‌گونه وابستگی بین قیمت ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین نیست و در بیشتر موارد اتریوم از خود استقلال نشان داده است. بااین‌حال ممکن است در مواردی این ارز دیجیتال رفتار بیت کوین را تکرار کند.

بررسی مفهوم همبستگی دو ارز دیجیتال

پیش از بررسی ارتباط قیمت ارز دیجیتال اتریوم با بیت کوین بهتر است با مفهوم همبستگی در بازار ارز دیجیتال آشنا شوید. این مفهوم در معاملات بازار سهام نیز مشاهده می‌شود و به این موضوع اشاره دارد که ارزش دارایی‌های مختلف در جهتی یکسان و مشابه در حال حرکت هستند. این موضوع به این معنی است که دارایی‌ها در دوره‌های مختلف می‌توانند به طور یکسان دچار نزول یا صعود شوند.

در بازار ارزهای دیجیتال همبستگی می‌تواند به طور هم‌زمان برای همه دارایی‌ها نیز اعمال شود. در سال ۲۰۱۸ در نتیجه سقوط شدید قیمت بیت کوین شاهد افت همزمان ارزش سایر ارزهای دیجیتال بودیم که این موضوع نشان‌دهنده همبستگی بیت کوین با سایر رمزارزها است

آشنایی با مفهوم همبستگی در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. به طور مثال پیش بینی قیمت اتریوم با درک درست همبستگی این ارز دیجیتال با قیمت بیت کوین می‌تواند کار را راحت‌تر کند؛ چراکه در این حالت تغییرات قیمت بیت کوین به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم، در پیش‌بینی در نظر گرفته می‌شود.

بررسی رابطه بین قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم

بررسی همبستگی زیاد بین ارزهای دیجیتال

همبستگی زیاد اما می‌تواند به‌عنوان یک مشکل اساسی محسوب شود؛ چراکه ممکن است به‌صورت هم‌زمان تمام دارایی‌ها کاهش یافته و سرمایه‌گذار دچار ضرر و زیان شود‌. اما از سوی دیگر نیز افزایش ارزش دارایی‌ها موجب کسب سود می‌شود. بااین‌حال لازم است بدانید که اثبات همبستگی به طور کامل امکان‌پذیر نیست؛ چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند به طور دقیق مشخص کند که قیمت یک ارز دیجیتال کاملاً از ارز دیگر تبعیت می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که یک رابطه کاملاً مستقیم بین قیمت ارز اتریوم و بیت کوین وجود دارد. اما ازآنجایی‌که در بیشتر مواقع اتریوم از بیت کوین پیروی کرده، می‌توان گفت که بیت کوین ممکن است تأثیراتی روی قیمت لحظه‌ای اتریوم داشته باشد. در برخی از موارد نیز اتریوم از خود استقلال نشان داده که این موضوع می‌تواند همبستگی مستقیم بین قیمت اتر و بیت کوین را رد کند.

با درنظرگرفتن مفهوم همبستگی و باتوجه‌به تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد، اگر قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم را دارید بهتر است قیمت بیت کوین را نیز زیر نظر داشته باشید؛ چراکه در‌هرصورت این ارز دیجیتال  می‌تواند روی قیمت سایر ارزها تأثیرگذار باشد. برای خرید اتریوم انتخاب صرافی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. در صرافی‌ قیمت اتریوم به دلار قابل‌مشاهده است که باتوجه‌به آن می‌توانید معاملات خود را انجام داده یا سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید. همچنین  می‌توانید قیمت اتریوم به تومان را نیز مشاهده کرده و از دیگر امکانات برای انجام هرچه سریع‌تر و آسان‌‎تر معاملات استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز