خبرگزاری کار ایران

اظهارات متناقض در خصوص ترافیک شهر جهانی/ تداوم مشکل سرویس‌های مدارس در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۳۷۴

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایلنا در شهر یزد، اغلب معابر با ترافیک صبحگاهی همراه بوده و خیابان‌های شهر یزد با وجود شناور شدن ساعت کاری همچنان قفل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، در نشست شورای هماهنگی ترافیک در استان یزد ساعت کاری ادارات و سازمان‌های استان یزد به جز بانک ها، دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی از تاریخ دوم تا دهم مهرماه تغییر کرد تا ترافیک سنگین نشود اما این تغییر ساعت هم تاثیری در کاهش بار ترافیکی نداشت و همچنان معابر اصلی شهر قفل است. 

هرساله با بازگشایی مدارس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، راهنمایی و رانندگی برای شهر یزد پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی ترافیک را داشتند اما در سال جاری با وجود شناور شدن ساعت کاری باز هم شاهد قفل شدن اغلب خیابان‌های شهر بودیم. 

گرچه به گفته پلیس، از سال گذشته نقاط بحرانی ترافیکی شناسایی شده بود تا برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد اما نبود تعداد کافی خودرو برای سرویس دانش آموزان و لزوم همراهی خانواده‌ها برای حمل و نقل فرزندان خود باعث ترافیک در شهر جهانی شد. 

اظهارات متناقض در خصوص ترافیک شهر جهانی/ تداوم مشکل سرویس‌های مدارس در یزد

ترافیک سنگین در معابر شهر یزد

سرهنگ مهدی زارع در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یزد با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی از ساعت ۷ با شروع انتقال دانش آموزان به مدارس در معابر آغاز می‌شود اظهار داشت: بر اساس رصد انجام شده در معابر و تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک راهور، میدان اطلسی و معابر منتهی به این میدان بار ترافیکی سنگین و قفل شده را داریم. 

وی با بیان اینکه در میدان باهنر و معابر منتهی به این میدان نیز هر روز بار ترافیکی سنگینی داریم ادامه داد: خوشبختانه معابر این مسیر گرچه ترافیک دارند اما گره ترافیکی ایجاد نمی‌شود و تردد با ترافیک روان است. 

رئیس پلیس راهور یزد با بیان اینکه برخی میادین سطح شهر به دلیل بار ورودی ترافیکی قفل می‌شوند و رانندگان مجبور به توقف هستند افزود: میدان امام حسین از ورودی کوثر با ترافیک صبحگاهی سنگین مواجه است لذا اگر رانندگان مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند از بار ترافیکی کاسته خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه میدان دانش آموز و معابر منتهی به این میدان روزانه ترافیک سنگینی دارند تصریح کرد: عوامل پلیس راهور روزانه در معابری که تردد سنگین و ترافیک دارند حضور خواهند یافت و نسبت به روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از گره ترافیکی اقدام می‌کنند تا حرکت روان داشته باشیم. 

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه رفته رفته تا ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه ترافیک در معابر سنگین‌تر می‌شود اظهار داشت: از والدین تقاضا داریم برای رسیدن سریعتر به مقصد مدیریت زمان را در نظر داشته باشند و ۱۰ دقیقه زودتر از منزل برای عزیمت به مدرسه اقدام کنند. 

زارع با تاکید بر اینکه تا ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه ترافیک بسیار روانی را در معابر شهر یزد داریم اضافه کرد: از این ساعت به بعد ترافیک در معابر سنگین خواهد شد و قفل شدن معابر نیز دور از ذهن نیست. 

اظهارات متناقض در خصوص ترافیک شهر جهانی/ تداوم مشکل سرویس‌های مدارس در یزد

کاهش بار ترافیکی با شناورسازی ساعت کاری

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد با اشاره به کاهش بار ترافیکی با شناورسازی ساعت کاری ادارت اظهار داشت: اجرای این طرح در استان تا ۱۰ روز دیگر تمدید شد. 

حامد شیشه بری با بیان اینکه شناورسازی ساعت کاری را با هدف کنترل ترافیک شهری و مشکلات ناشی از کاهش تعداد سرویس‌های مدارس از اول مهرماه آغاز کردیم گفت: در جلسه شورای ترافیک استان نیز مصوب شد تا این شناورسازی تا ۱۰ روز دیگر تمدید شود. 

وی افزود: بر این اساس، ساعت کاری اداری یک ساعت زودتر شروع شده و یک ساعت دیرتر خاتمه می‌یابد و اگر تاخیری داشتند به صورت دورکاری جبران کنند. 

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد تصریح کرد: تغییری که نسبت به مصوبه ۱۰ روز گذشته بود، اینست که بانوان کارمند که فرزند مقطع دبستان دارند، می‌توانند یک ساعت صبح به صورت شناور حضور یابند و به عنوان مثال اگر ۱۰ دقیقه دیرتر به محل کار بیایند، ظهر هم ۱۰ دقیقه دیرتر بروند. 

وی با تأکید بر اینکه ترافیک شهری فقط مخصوص شهر و استان یزد نیست، ادامه داد: گزارش‌های رسیده از سایر استان‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها نیز بحث شناورسازی را با کسب مجوز از وزارت کشور اجرا کرده اند. 

شیشه بری با اشاره به تداوم مشکل سرویس‌های مدارس در شهر یزد گفت: به آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری تأکید شد که پیگیری جدی در این زمینه داشته باشند. 

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد خاطرنشان کرد: البته در هفته گذشته رشد قابل توجهی در افزایش تعداد سرویس‌های مینی بوس و خودروی شخصی داشتیم اما همچنان مشکل تامین خودرو وجود دارد. 

به گزارش ایلنا، تاخیر در راه‌اندازی سرویس مدارس و کوتاهی متولیان امر در این زمینه موجب شده تا ترافیک سنگین در ابتدای صبح در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر را شاهد باشیم که می‌طلبد به جای طرح‌های من درآوردی شناورسازی ساعت کاری با بهره گیری از تجارب چندین‌ساله نسبت به رفع مشکل سرویس مدارس و کاهش بار ترافیکی اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز