خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید کرد؛

ضرورت تنظیم تفاهم نامه با کنسرسیوم آراسموس برای جذب دانشجو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۶۶

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: کنسرسیوم آراسموس (بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی) برای جذب دانشجو باید از طریق مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم با دانشگاه‌های ایران ارتباط بگیرد و همچنین ضرورت دارد دانشگاه‌ها نیز در تنظیم تفاهم نامه‌های بین المللی خود با این مرکز هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایلنا، وحید حدادی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تدوین نامه جدید آموزش زبان فارسی را ضروری دانست و گفت: به منظور ارتقاء کیفیت آموزش در مراکز آموزش زبان فارسی سراسر کشور و یکسان سازی در شرایط و نحوه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، آیین نامه و شیوه نامه جدیدی را با سرفصل‌های مشخص آموزشی، با کمک دانشگاه‌های معتبر و صاحب تجربه در این حوزه، ازجمله دانشگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تدوین و ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل معرفی و شناساندن توانمندی‌های دانشگاه به منظور تقویت وجهه بین المللی آن مهم است و ما آمادگی داریم برای این منظور ظرفیت‌های دانشگاه را در مجامع بین المللی معرفی کنیم و همچنین پیشنهاد کردیم و پیگیری خواهیم کرد برخی از مراکز و سازمان‌های بین المللی از جمله دانشگاه D8 را به قزوین منتقل کنیم و لازم است در این جهت مسئولان دانشگاه هم رایزنی‌های خود را از مسیرهای مختلف انجام دهند.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم بر تقویت کتابخانه‌ مرکزی در تمامی دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: داشتن کتابخانه غنی یکی از نمادهای دانشگاه توسعه یافته و مدرن است، مخصوصا در دانشگاه‌های بین‌المللی علاوه بر کتاب‌های فارسی، وجود کتاب‌‌ به زبان‌های مختلف دنیا یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید علاوه بر جذب و تربیت دانشجویان خارجی، در انتقال تکنولوژی و صدور فناوری و توانمندی‌های علمی تلاش کنند و پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور پارک‌های بین‌المللی علم و فناوری با همراهی و اعتبار دانشگاه‌های مادر هر استان تاسیس شود تا با تعامل گسترده با مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه همکارای‌های علمی و بین المللی باشیم.

در ابتدای این نشست سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به ویژگی‌های منحصر بفرد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: جایگاه این دانشگاه به سبب مزین بودن به نام مبارک امام خمینی (ره) و هم واقع شدن در شهر تاریخی و تمدنی شهر قزوین که از حیث گردشگری و تاریخی، نمونه و گواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است قابل توجه است.

علی قاسم زاده ادامه داد: این دانشگاه با داشتن مرکز آموزش زبان فارسی مجهز و اولین پژوهشکده آینده پژوهی در کشور و وجود ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی می‌تواند نقش مهمی در تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه‌های فناوری ایفاء کند.

وی پروژه چشمه نور در استان را یکی از پژوه‌های مهم کشور دانست و بیان کرد: پروژه چشمه نور طراحی شده و درحال راه اندازی است که نشان از توانمندی‌های این استان در حوزه صنعت و فناوری علمی است .

سرپرست دانشگاه همچنین بر اهمیت ارتباطات بین المللی شهر قزوین تاکید کرد و گفت: رویکرد وزارت علوم در حمایت از دانشگاه برای قرار گرفتن در ریل اصلی و جایگاه بین المللی دانشگاه دلگرم کننده است و امیدواریم با حمایت مسئولان و همچنین وزارت علوم گام‌های موثر و بلندی در ارتقای نام مبارک امام خمینی (ره) به ویژه در جهان اسلام داشته باشیم و این دانشگاه نماد و الگوی آموزش عالی کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز