ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان فقط از طریق سامانه خدمات غیرحضوری

از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، همه امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، فقط از طریق سامانه خدمات غیرحضوری امکانپذیر است.
به گزارش ایلنا، طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی؛ بدنبال طراحی برنامه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیادهسازی آن در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامیناجتماعی، از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱، سامانه قدیمی سمت (samt. tamin. ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده و کلیه امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی (services.tamin.ir) انجام خواهد شد.
بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی؛ بیمهشدگان خویشپرداز از جمله بیمهشدگان اختیاری، بیمهشدگان مشاغل آزاد و سایر بیمهشدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده میکردند، کماکان میتوانند از سامانه قدیمیsamt. tamin. irبرای واریز حق بیمه ماهانه خود استفاده کنند.
گفته شده؛ سامانه جدید پرداخت حق بیمه کارفرمایان به صورت هوشمند و سیستمی به گونهای طراحی شده که کارفرمایان ضمن ارسال سریعتر و مطلوبتر لیست حق بیمه میتوانند به اطلاعات تعداد نفرات شاغل، مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریزدستمزد و میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (براساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت و…) بسیاری از خدمات دیگر دسترسی پیدا کنند.
بنا بر اعلام روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، همچنین کارفرمایان در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئلهای، میتوانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات و نظارات مردمی سازمان تأمیناجتماعی) به این سازمان اعلام و پیگیری کنند.