«وزارت کار» رتبه اول در ارایه خدمات الکترونیک دستگاههای اجرائی کشور

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رتبه اول کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرائی کشور را کسب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، بر اساس گزارش نتایج ارزیابی دستگاههای اجرائی در دوره هفتم، که تیرماه سال جاری از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور انجام شد، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست در میان ۱۶۶ دستگاه، رتبه اول توسعه دولت الکترونیک را در سال ۱۴۰۰ به دست آورد.
همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با احتساب سازمانهای تابعه شامل سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی کشور، آموزش فنی و حرفهای و صندوق بازنشستگی کشوری در بین ۲۱ دستگاه اصلی و با اختلاف جزئی با وزارت ارتباطات رتبه دوم را کسب نمود.
گزارش مقایسهای سالهای گذشته ۹۷ تا ۱۴۰۰ نشان میدهدکه به دنبال تاکیدات ویژه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تسهیل خدمات به جامعه هدف، گسترش سطح کمی و کیفی خدمات و توسعه زیرساختهای لازم، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درسال ۹۷ با یک رشد قابل توجه از رتبه ۷۳با صعود۶۸ پلهای به رتبه پنجم در سال ۹۹ و رتبه اول در سال ۱۴۰۰ میرسد.
در حالی که رتبه وزارتخانه در سال ۹۷ با سازمانهای تابعه در بین دستگاههای اصلی (هر وزارتخانه با زیرمجموعه) ۱۲ (دوازدهم) بوده، در ارزیابی تیرماه ۱۴۰۰ در بین همه دستگاهها به رتبه دوم میرسد.
این رشد تغییرات در زیرمجموعههای وزارتخانه نیز محسوس و صعودی بوده به طوری که سازمان تامین اجتماعی از رتبه ۹۳ در سال ۹۷ به رتبه ۸، سازمان بهزیستی از رتبه ۹۶ به رتبه ۲۶، سازمان آموزش فنی و حرفهای از رتبه ۴۰ به رتبه ۳۱ و صندوق بازنشستگی کشوری از رتبه ۵۲ به رتبه ۴۵ در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
اقدامات انجام شده در حوزه خدمات الکترونیک در دو سال و نیم گذشته با تاکیدات و هدایت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رشد چشمگیری داشته، به طوری که از بین بیش از ۱۸۰ خدمت شناسنامه دار وزارتخانه و سازمانهای تابعه بیش از ۸۸ درصد آن تا کنون الکترونیکی شده است.