خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌ها، در افزایش تولید و اشتغال‌موثر است

کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌ها، در افزایش تولید و اشتغال‌موثر است
کد خبر : ۱۵۸۰۵۶۲

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تلاش برای کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌ها و فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای اشتغال و افزایش تولید در استان خبرداد.

علی لقمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این‌که طولانی‌شدن زمان رسیدگی به شکایت‌ها، اشتغال و تولید در استان را با مشکل‌مواجه‌می‌کند، گفت: با توجه به تعدد شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی، از مدیر روابط کار و کارشناسان این مجموعه انتظار‌می‌رود تا با برنامه‌ریزی مناسب و  رسیدگی دقیق به پرونده‌ها، بستر‌های لازم برای کاهش مدت رسیدگی فراهم‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره‌ به این مهم که طولانی‌شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شأن کارگران و کارفرمایان نیست، تصریح‌کرد: این امر آسیب‌هایی را متوجه اشتغال و افزایش تولید‌خواهد‌کرد.

وی در این میان به تشریح دلایل طولانی‌شدن مدت رسیدگی به برخی از پرونده‌ها پرداخت و با خاطر‌نشان‌کردن تعدد شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی گفت: تلاش‌‌می‌کنیم تا در اسرع وقت با افزایش هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف، به کمترین زمان ممکن برای رسیدگی و صدور رأی برسیم.

لقمانی با اشاره به حساسیت روند بررسی پرونده‌های شکایت، یادآوردشد: فعالیت حوزه روابط کار در هیأت‌های حل اختلاف، امری شبه قضایی محسوب‌می‌شود؛ لذا کاهش مدت زمان رسیدگی و دقت در صدور رای، مستلزم حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و سایر نهاد‌های تصمیم گیرنده در هیأت‌ها و همکاری آنان با یکدیگر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز